arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶

حکم قاتل آتنا اصلانی تایید شد

حکم پرونده یکی از جنجالی ترین و پرسروصداترین حوادث کشور در ماه های اخیر تایید شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حکم قاتل آتنا اصلانی تایید شد 
معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور از تایید حکم قاتل آتنا اصلانی در دیوان عالی کشور خبر داد.

دکتر غلامرضا انصاری معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با میزان از تایید حکم قاتل آتنا اصلانی در دیوان عالی کشور خبر داد.
 
وی افزود: این پرونده به یکی از شعب دیوان عالی کشور ارجاع و به صورت فوق العاده و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گرفت و رای صادره از سوی دادگاه کیفری یک استان اردبیل از سوی دیوان عالی تایید شد.
 
گفتنی است متهم از بابت تجاوز به عنف محکوم به اعدام، از بابت یک فقره قتل عمد محکوم به قصاص نفس، از بابت سرقت محکوم به حبس و شلاق و رد مال شده بود.
 
۲۹ خرداد ماه مصادف با بیست و چهارم ماه مبارک رمضان بعد از افطاری، خبری در تلگرام مبنی بر گمشدن دختر بچه ۷ ساله بنام آتنا اصلانی در شهرستان پارس آباد منتشر شد. پدر آتنا سال‌ها بود که در خیابان پزشکان پارس آباد دستفروشی می‌کرد و پوشاک می‌فروخت. در این میان دختربچه ۷ ساله‌اش گاهی همراه پدر می‌شد تا به او کمک کند. روز حادثه هم آتنا کنار بساط پدرش بود. آن روز وقتی پدر مشغول گفت‌وگو با مشتری می‌شود آتنا آنجا را ترک کرد و دیگر هرگز بازنگشت.

تلاش‌ها برای یافتن او ادامه داشت تا اینکه حدود بیست روز پس از این اتفاق یعنی ۱۹ تیر ماه، پلیس جسد او را در خانه مظنونی که بازداشت شده بود، پیدا کرد. متهم که از ۵ روز بعد از دزدیده شدن آتنا مورد بازجویی قرار داشت، جسد دختربچه را به طور ماهرانه‌ای در پارکینگ خانه خود جاسازی نموده بود.

دادستان اردبیل همان روز از اعتراف متهم به قتل خبر داد و بر رسیدگی فوق العاده به این پرونده تاکید کرد. پس از آن بود که پرونده با نظارت دادستان مرکز استان وارد روند تحقیقاتی شد.
نظرات بینندگان