arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۰

سعید علی حسینی تا 36 سالگی نمی تواند وزنه بزند!

تلاش وکلای ایرانی و بین المللی سعید علی حسینی، سرانجام به لغو محرومیت مادام العمر این وزنه بردار دسته فوق سنگین کشورمان انجامید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: تلاش وکلای ایرانی و بین المللی سعید علی حسینی، سرانجام به لغو محرومیت مادام العمر این وزنه بردار دسته فوق سنگین کشورمان انجامید.

دادگاه حکمیت ورزش CAS که طی یک ماه اخیر به بررسی دفاعیات وکلای بین المللی این وزنه بردار و آنچه که خود علی حسینی در جریان دادگاه نهایی این پرونده پرداخته بود، حکم نهایی اش را به امضای «جیمز رابرت رید»، رئیس انگلستانی هیات حکمیت دادگاه CAS بدین شرح به فدراسیون وزنه برداری کشورمان ارسال کرد: «با توجه به بررسی جامع پرونده دوپینگ وزنه برداری ایرانی، حکم محرومیت مادام العمر سعید علی حسینی لغو و محرومیت این وزنه بردار به 12 سال کاهش پیدا می کند.»

براساس این حکم سعید علی حسینی که نمونه دوپینگش برای دومین بار در اکتبر سال 2009 مثبت اعلام شده بود، در اکتبر سال 2021 می تواند دوباره به عرصه رقابتهای وزنه برداری بازگردد. 

اینکه علی حسینی با توجه به حکم دادگاه حکمیت ورزش CAS، پس از 12 سال می تواند به دنیای وزنه برداری بازگردد در وهله اول ناامید کننده است، اما از نگاه وکلای این وزنه بردار، یک موفقیت بزرگ محسوب می شد؛ موفقیتی که امیدها را برای کاهش بیشتر این محرومیت افزایش می دهد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، به عبارتی این برای اولین بار در سوابق کمیته انضباطی فدراسیون جهانی وزنه برداری و البته تاریخ ورزش ایران است که حکم محرومیت مادام العمر ورزشکاری شکسته می شود، اما کاهش این محرومیت به 12 سال هم شاید در این مقطع کمکی به سعید علی حسینی نکند. 

دکتر علیپور یکی از وکلای ایرانی علی حسینی در این باره گفت: « با توجه به مدارک و اسناد ارائه شده و همینطور دفاعیات صورت گرفته در جلسه 31 تیر ماه دادگاه حکمیت ورزش کمترین انتظار ما و وکلای بین المللی علی حسینی این بود که دادگاه CAS ضمن لغو این محرومیت مادام العمر، حکم به محرومتی 4 ساله بدهد، اما به نظر می رسد هیات رسیدگی به این پرونده در اجرای عدالت تا حدودی جایگاه و شان فدراسیون جهانی وزنه برداری را هم رعایت کرده است.»

وکیل سعید علی حسینی در پاسخ به این سئوال که آیا امیدی به کاهش محرومیت دوباره این وزنه بردار جوان هست یا خیر نیز گفت: «ما برای اعتراض به این رای 12 روز فرصت داریم. البته راه دیگر هم این است که به دادگاه عالی سوئیس (Supreme Court) شکایت کنیم. به همین خاطر در حال رایزنی هستیم تا ببینیم در نهایت کدام اقدام برای مرحله بعدی مناسب تر است.»

علیپور در پایان گفت: «مطمئن باشید با حمایت های فدراسیون وزنه برداری، با جدیت هرچه تمام تر پیگیری این پرونده هستیم. اینک که برای اولین بار حکم محرومیت مادام العمر یک وزنه بردار در تاریخ لغو شده است، می توان به کاهش محرومیت این وزنه بردار نیز امیدوار بود.»

نظرات بینندگان