arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶

رهبر کره شمالی: توان هسته‌ای بازدارنده کشور باید افزایش یابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر کره شمالی در مراسمی با حضور دانشمندانی که در آزمایش هیدروژنی اخیر مشارکت داشته اند خواستار تلاش بیشتر در راستای توسعه توان هسته ای بازدارنده این کشور شد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به دانشمندان این کشور دستور داد تا تلاش‌های خود را در راستای توسعه توان هسته ای این کشور افزایش دهند.

 

بر اساس اعلام خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA)، رهبر کره شمالی در مراسمی با حضور دانشمندانی که در آزمایش هیدروژنی اخیر مشارکت داشته اند در سخنانی اعلام کرد که باید تحقیقات علمی خود را برای تقویت قدرت هسته ای بازدارنده پیونگ یانگ افزایش دهند.

گفتنی است، کره شمالی سوم سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کرد که آزمایش بمب هیدروژنی این کشور با موفقیت انجام شده است.

بر اساس اعلام مقامات پیونگ‌یانگ، این بمب هیدروژنی قابلیت بارگذاری روی موشک های جدید بالستیک بین‌قاره‌ای را دارد.

صبح همان روز در ابتدا اعلام شد که پیونگ یانگ می گوید موفق به تولید سلاح اتمی پیشرفته تری شده است که قابلیت نصب بر روی موشک های بالستیک را دارد.

در همین راستا، «کی سی ان اِی» رسانه رسمی کره شمالی تصاویری از «کیم جونگ اون» رهبر جوان این کشور را منتشر کرد که وی را در حال بررسی آنچه که بمب هیدروژنی جدید نامیده می شود، نشان می داد.

پس از آن رسانه ها از وقوع زمین لرزه در کره شمالی خبر دادند و کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که این زمین لرزه ساختگی بوده و بدلیل آزمایش هسته ای کره شمالی رخ داده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان