arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶

رئیس سازمان سینمایی: سینما عرصه سیاست بازی و سیاسی کاری نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینما عرصه سیاست بازی و سیاسی کاری نیست. سیاسی کاری ظلم به این هنر و فرهنگ است.

به گزارش انتخاب، محمدمهدی حیدریان شامگاه یکشنبه در مراسم آغاز جشنهای روز ملی سینما از مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام افزود: سینمای سیاسی ژانری جدی است اما خفیف کردن سینما برای استفاده مقطعی از آن قابل قبول نیست.
 
رئیس سازمان سینمایی: سینما عرصه سیاست بازی و سیاسی کاری نیست 
 
وی ادامه داد: سینما ثابت کرده می تواند سفیر فرهنگی و تنها سفیر ایران در خیلی از عرصه ها باشد. فیلمسازان و فعالان عرصه سینمای ایران افزون بر 360 جایزه در جشنواره های مختلف کسب کرده اند و سینمای ایران آماده پرش به سوی جهانی شدن به واسطه مردمی بودن آن است.
 
رئیس سازمان سینمایی گفت: در بحث جشنواره ها هم اینک جهانی هستیم. باید حرف و فرهنگ خود را از طریق سینما و هنر فیلمسازی به گوش جهانیان برسانیم.
 
وی افزود: سینما باید بازار متنوعتری در داخل داشته باشد ولی هم اکنون در حلقه تنگی گرفتار هستیم و این در حالی است که باید با مخاطب قرار دادن کل مردم ایران با سرعت به سمت مخاطب جهانی حرکت کنیم. سینمای ایران نیازمند حمایت ملی و جدی است تا در این مسیر قرار گیرد.
 
حیدریان ادامه داد: سینما نیازمند پشتوانه جدی دولت و مجلس است و باید بیش از گذشته به سینماگران اعتماد کرد. رویکرد ما جهانی شدن است و به سمت بازارهای جهانی خواهیم رفت.
 
وی در ادامه همچنین گفت: کلانشهر مشهد به نسبت جمعیت رتبه نخست فعالیتهای سینمایی را در کشور به خود اختصاص داده است. باید امکانات بالقوه برای اعتلای سینما در این شهر مورد بهره برداری قرار گیرد.
 
رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از این رو امروز طبق توافق با استاندار خراسان رضوی قرار شد بودجه ای در سال 96 برای آموزشهای مهارتی، تولید فیلم و تجهیز ساختمانهای نمایش در نظر گرفته شود. توافقنامه ظرف 2 هفته آتی بین استانداری خراسان رضوی و سازمان سینمایی به امضا خواهد رسید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان