arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۶۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶

۴۰۰ هزار امضا برای پس گرفتن جایزه صلح نوبل از سوچی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
۴۰۰ هزار امضا برای پس گرفتن جایزه صلح نوبل از سوچی 
بیش از ۴۰۰ هزار نفر با امضای طوماری اینترنتی خواستار پس گرفتن جایزه صلح نوبل از آنگ سان سوچی، رهبر دو فاکتوی میانمار به دلیل سکوتش در برابر کشتار مسلمانان روهینجا شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، آنگ سان سوچی، رهبر دو فاکتوی میانمار در سال ۱۹۹۱ به خاطر مبارزه برای کشورش و تلاش برای برگزاری انتخابات آزاد، جایزه صلح نوبل را دریافت کرد.

اکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر با امضای طوماری در سایت Change.org از کمیته اهداکنندگان جایزه نوبل درخواست کردند که جایزه صلح سوچی را از وی بگیرند.

در این طومار آمده تا این لحظه سوچی هیچ گونه اقدامی برای پایان بخشیدن به جنایتهایی که علیه بشریت در کشورش رخ می‌دهد، انجام نداده است.

با این حال کمیته نوبل اعلام کرده است که نمی‌تواند این جایزه سوچی را باطل کند، زیرا به هنگام اعطای این جایزه، تنها کاری که منجر به دریافت این جایزه شده، لحاظ شده است.

به تازگی، وزیر خارجه بنگلادش اظهار کرد: در دو هفته گذشته و با تشدید دور جدید خشونت‌ها در میانمار بالغ بر ۳۰۰ هزار مسلمان اقلیت روهینجا از این خشونت‌ها فرار کرده و وارد خاک بنگلادش شده‌اند و ۳۰۰۰ تن نیز کشته شده‌اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سمیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
مــــــــــــــــــــرگ برسوچی
نظرات بینندگان