arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶

ارتش آمریکا به دنبال خرید "گنبد آهنین" اسراییل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ارتش آمریکا به دنبال خرید  
وبسایت دیفنس نیوز گزارش داد، ارتش آمریکا به دنبال خرید سامانه دفاع موشکی "گنبد آهنین" رژیم صهیونیستی به منظور استفاده از آن برای دفاع از پایگاه‌های نظامی‌اش در اروپا است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، بر اساس گزارش این وبسایت، آمریکایی‌ها قرار است ماه جاری میلادی این سامانه را در نیومکزیکو در پایگاه وایت سندرز آزمایش کنند تا قابلیت‌های آن را با دیگر سامانه‌های رقیب مقایسه کرده و بسنجند.

با این حال ارتش آمریکا هنوز چارچوب زمانی برای تامین سیستم دفاع موشکی مورد نیازش برای دفاع در برابر موشکهای کوتاه برد را که قرار است در جریان یک فرآیند سنجش و آزمایش از بین چند سیستم انتخاب شود، مشخص نکرده است.

بر اساس گزارش دیفنس نیوز، ارتش آمریکا این نیاز مبرم را پیدا کرده تا این خلاء دفاع موشکی از پایگاه‌هایش در اروپا را پر کند تا زمانی که یک راه حل دائمی برای آن پیدا کند.

سپر دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل از سوی شرکت رافائل تولید شده و قرار است در این مناقصه ارتش آمریکا با سیستمهای دیگری از جمله سیستم سوار برخودرو موسوم به "استرایکر" که از سوی بوئینگ و جنرال داینامیکس تولید شده رقابت کند.

همه سیستمهایی که آزمایش می شوند قابلیت توسعه سریع را دارند.

آمریکا مبالغ زیادی را از جانب خودش صرف توسعه و تولید گنبد آهنین کرده است. شرکت رافائل با مشارکت شرکت ریتیون آمریکا این سیستم را تولید کرده است.

اگر سپر آهنین از جانب ارتش آمریکا انتخاب شود این سیستم به طور کامل آمریکایی خواهد شد و پیمانکار اصلی آن شرکت ریتیون بوده و شرکت رافائل تبدیل به پیمانکار جزء آن خواهد شد.

هنوز رافائل درباره این گزارش اظهار نظر نکرده است.

سامانه دفاع آهنین در سال ۲۰۱۱ وارد خدمت شد و ادعا شده که تا کنون توانسته با موفقیت بیش از ۱۵۰۰ راکت را خنثی کند.
نظرات بینندگان