arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶

روایت دبیر کمیسیون آموزش از گزینه‎های احتمالی دو کرسی خالی کابینه/ آیا ضیاء هاشمی وزیر علوم می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی دولت دوازدهم بیش از یکماه است که کار خود را آغاز کرده است که هنوز دو وزارتخانه نیرو و علوم بدون وزیر و با تعیین سرپرست اداره می‎شوند.

در حالی دولت دوازدهمبیش از یکماه است که کار خود را آغاز کرده است که هنوز دو وزارتخانه نیرو و علوم بدون وزیر و با تعیین سرپرست اداره می‎شوند و رئیس‎جمهور طبق روال قانونی تا سه ماه بیشتر یعنی تا پایان مهرماه فرصت ندارد تا گزینه مدنظر خود برای این دو وزراتخانه معرفی کند.

در بین اخبار و شنیده‎های این روزهای دنیای خبر و رسانه در حالی از سید ضیاء هاشمی سرپرست فعلی وزارت علوم به عنوان گزینه تصدی این وزارتخانه نام برده می‎شود که وی درباره حضور خود در وزارت علوم به عنوان وزیر تاکید کرده است که برای تصدی وزارت علوم با من صحبت شده؛ ولی به این معنی نیست که قطعی شده باشد. نتیجه اوایل مهرماه با معرفی فرد مورد نظر رئیس‌جمهوری به مجلس اعلام می‌شود.

علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش مجلس در گفت و گو با خبرفوری درباره مشخصات گزینه معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور برای وزرات علوم اظهارکرد: وزارت علوم یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌ها در کشورمان محسوب می‎شود از این رو بدون شک فردی باید مدیریت این وزارتخانه را بر عهده بگیرد که سابقه اجرایی در دانشگاه داشته باشد.

وی تاکید کرد: فردی که دارای پشتوانه فرهنگی و دانشگاهی باشد بدون شک بهترین گزینه برای تصدی این وزارتخانه است.

دبیرکمیسیون آموزش تصریح کرد: تا به امروز اخباری را مبنی بر معرفی ضیاء هاشمی به عنوان گزینه مدنظر دولت برای تصدی بر وزارتخانه علوم دریافت کردیم اما قطعیت این موضوع تا زمان اعلام رسمی رئیس‎جمهور امکانپذیر نیست.

سلیمی خاطرنشان کرد: از منظر بنده ضیاء هاشمی گزینه مناسبی برای حضور در وزارت علوم است چرا که هم شخصیتی دانشگاهی بوده و هم از وجهه علمی خوبی برخوردار است هرچندباید منتظر تصمیم رئیس‎جمهور در این باره باشیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم رئیس‎جمهور فردی را برای تصدی در وزارت علوم انتخاب کند که در جهت برقراری آرامش و ثبات در دانشگاه‎ها نقش مهمی را ایفا کند چرا که مدیریت نهادهایی چون دانشگاه‎ها امری قابل اهمیت است که نباید نادیده گرفته شود.

دبیرکمیسیون آموزش تاکید کرد: افرادی چون ضیاء هاشمی سابقه خوبی برای حضور در عرصه مدیریت دارند که امیدوارم رئیس‎جمهور در زمان تصمیم‎گیری نهایی برای معرفی کابینه آن را مدنظر قرار دهد.
نظرات بینندگان