arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶

انگلیس: امیدواریم روسیه تحریم های کره شمالی با ما همراهی کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده انگلیس در سازمان ملل پیش نویس قطعنامه جدید علیه کره شمالی را قاطع ، نیرومند و برجسته توصیف کرد و با نگرانی ابراز امیدواری کرد نماینده روسیه نیز در نهایت از تصویب این قطعنامه حمایت کند.

به گزارش انتخاب، متیو راکرافت نماینده انگلیس در سازمان ملل روز دوشنبه قبل از نشست شورای امنیت این سازمان که علاوه بر موضوع صلح کلمبیا و طرح پیشنهادی روسیه در را بطه با استقرار نیروهای صلح در شرق اوکراین، بحث و بررسی در مورد تحریم های پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را نیز در دستور کار دارد، در گفت وگو با خبرنگاران، این مطلب را مطرح کرد.
 
انگلیس: امیدواریم روسیه در مورد تحریم های کره شمالی با ما همراهی کند 

وی تحریم های پیشنهادی علیه پیونگ یانگ را شدید ترین تحریم هایی توصیف کرد که تا کنون در این شورا به تصویب رسیده است.

نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل بدون اشاره به جزئیات پیش نویس این قطعنامه، مجموعه تحریم های پیشنهادی دولت آمریکا را تحریم هایی سنگین، قاطع و برجسته دانست و ادامه داد در صورت تصویب قطعنامه مذکور، بخش گسترده ای از واردات و صادرات کره شمالی با کشور های جهان را زیر پوشش قرار خواهد داد.

این در حالی است که رهبران کرملین اخیرا به دفعات، ادامه سیاست های فشار و تحریم بر کره شمالی را رویکردی بی نتیجه دانسته و معتقدند که عمده تلاش های بین المللی باید بر ایجاد کانال های ارتباطی و از سرگیری مذاکرات سیاسی با رهبران پیونگ یانگ متمرکز باشد، در نتیجه به نظر نمی رسد که طرح پیشنهادی واشنگتن بر خلاف حمایت انگلیس و فرانسه، از حمایت روسیه نیز برخوردار باشد.

به همین دلیل راکرافت در این حضور مطبوعاتی تلویحا نگرانی جبهه غرب از حمایت نکردن روسیه از این قطعامه را مطرح کرد و گفت امیدواریم این پیش نویس مورد تایید نماینده روسیه نیز قرار بگیرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان