arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶

شهربانو امانی: پلیس تخلفات رانندگان سرویس مدارس را به شهرداری گزارش نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهربانی امانی: پلیس تخلفات رانندگان سرویس مدارس را به شهرداری گزارش نمی‌کند 
عضو شورای شهر تهران،ری و تجریش تاکید کرد که طبق قانون پلیس راهور باید تخلفات رانندگان سرویس مدارس را به شهرداری و آموزش و پرورش گزارش کند که متاسفانه این مهم تا کنون انجام نشده است.

به گزارش ایرنا، شهربانو امانی روزسه شنبه در هفتمین جلسه شورای شهر پنجم و در نطق پیش از دستور خود افزود: طبق آمار در مهرماه افزایش 30 درصدی ترافیک نسبت به تابستان را شاهد هستیم که 16 درصد آن مربوط به سفرهای آموزشی است که باید در این زمینه برنامه ریزی شود.
 
وی ادامه داد: طبق قانون قرارداد سرویس های حمل و نقل دانش آموزان توسط مدیران مدارس و مجوز برای رانندگان توسط شهرداری صادر می شود.
 
امانی گفت: طبق قانون پلیس راهور باید تخلفات رانندگان سرویس مدارس را به شهرداری و مدارس ارائه دهد که این مهم تا امروز انجام نشده است که در این خصوص شهرداری باید پیگیر باشد.
 
وی با اشاره به جلسه دیروز با حضور مسئولان شهرداری و پلیس راهور تصریح کرد: در این جلسه شهرداری تهران مکلف شد در مورد سرویس مدارس و ایمنی آن لایحه ای به شورا ارائه کند.
 
امانی فزود: همچنین با همکاری پلیس راهور پایتخت، شهرداری و سازمان استاندارد دستورالعملی برای سرویس مدارس تهیه می شود.
 
وی با اشاره به اینکه سرویس مدارس باید چراغ های زرد رنگ در بالای خودرو داشته باشند، خاطرنشان کرد: فقط 10 درصد خودروهای مدارس تحت نظارت دستگاه های ذیربط هستند.
نظرات بینندگان