arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۸۰۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶

احمدی‌نژاد: نکند مشکلات دهه ٦٠ هم تقصیر دولت من بود؟!/ اصلا كار دولت اين است كه از همه بگيرد و به يك عده بپردازد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احمدی‌نژاد: نکند مشکلات دهه ٦٠ هم تقصیر دولت من بود/ اصلا كار دولت اين است كه از همه بگيرد و به يك عده بپردازد 
روزنامه اعتماد نوشت: «گزارش جمهور ٦»؛ سلسله گفت‌وگوهایی است که سعی در به نمایش گذاشتن عملکرد دولت‌های نهم و دهم دارد. محمود احمدی‌نژاد که این روزها قصد ندارد از اخبار کشور به‌دور باشد و با هر بهانه‌ای به میان جمعیت می‌آید تا همچنان ردی از خود در دنیای سیاست باقی گذارد، پس از گفت‌وگو در باب مسائل هسته‌ای، این‌بار هم سراغ مسکن مهر می‌رود.

موضوعاتي كه در واقع بيشترين بار انتقادات را براي دولت او به همراه داشته، از طريق پايگاه اطلاع‌رساني او پيگيري مي‌شود تا پروژه تطهيرسازي سكاندار كشور طي سال‌هاي ٨٤ تا ٩٢ به طور اساسي شكل‌ بگيرد.

محمود احمدي‌نژاد كه اين‌بار جداي از «رييس‌جمهور سابق ايران»، با عنوان «عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام» مورد خطاب قرار مي‌گيرد، هنوز به وعده‌هاي چندگانه خود عمل نكرده، به فكر مصاحبه‌اي ديگر افتاده است. وعده‌هايي مبني بر افشاگري در واكنش به اظهارات دادستان ديوان محاسبات، هنوز تحقق نگرفته كه رييس دولت‌هاي نهم و دهم با مبحث «مسكن مهر» پا پيش مي‌گذارد.

موضوعي كه او در ابتداي گفت‌وگو و در پاسخ به اين سوال كه «مي‌گويند مسكن مهر كار خوب و موفقي نبوده است»، مي‌پرسد: «چه كسي مي‌گويد؟»، و وقتي در جواب مي‌شنود كه دولتمردان كنوني كه در حوزه مسكن كار مي‌كنند، مي‌گويد: «اين طبيعي است. سياسيون مخالف ما هركاري كه انجام داده‌ايم را مي‌گويند بد است. ولي مردمي كه صاحب مسكن شده‌اند، چه؟ آنها حرفي دارند؟ من نشنيدم چيزي بگويند.»

احمدي‌نژاد كه معتقد است بايد به انتقاداتي كه مي‌شود پاسخ داد، از برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته براي ساخت ٤ ميليون و ٣٠٠ هزار واحد مسكوني در زمان دولت خود مي‌گويد و روي مهم‌ترين انتقاد همه كارشناسان كه همان مبحث جانمايي بود دست گذاشته و در جواب آن را بهترين جانمايي مي‌خواند. او البته در اين گفت‌وگو باز هم از عدالتي كه براي آن تعريف منحصر به فردي هم دارد، صحبت مي‌كند و اينگونه مي‌گويد كه: «كار دولت اين است كه از همه بگيرد و به يك عده بپردازد». او البته براي اين تعريف به الگويي همچون طرح تحول سلامت اشاره مي‌كند كه از جيب همه گرفته مي‌شود و به عده‌اي خاص پرداخت مي‌شود و مي‌گويد: «اصلا دولت يعني همين.»

اما آنچه در خصوص مسكن مهر همواره مطرح شده، بحث تورم‌زا بودن آن است. موضوعي كه احمدي‌نژاد زير بار اين هم نمي‌رود و عنوان مي‌كند: «چقدر تورم در برابر چه اتفاقي كه قرار است بيفتد؟ تورم قابل توجهي نبوده است». او كه با جداول متعددي از عملكرد خود در قياس با دولت‌هاي قبل اين گفت‌وگو را انجام مي‌داد، به بالا رفتن حجم نقدينگي كه ديگر انتقاد اقتصاددانان از اجراي طرح مسكن مهر بوده اشاره مي‌كند و با رد آن، عنوان مي‌كند كه بيشترين رشد نقدينگي در تاريخ پس از انقلاب مربوط به دوران ٨ ساله دولت آقاي هاشمي و بعد از آن براي دولت آقاي خاتمي است كه دولت ما بعد از اين دو دولت قرار دارد. احمدي‌نژاد كه به هر دري مي‌زند تا شانه‌هاي خود را از بار انتقادات خالي كند، با خنده خطاب به خبرنگار مي‌گويد: «نكند مشكلات دهه ٦٠ هم تقصير دولت ما بوده است».
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
3
6
احمدی نژاد به قشری از اقشار .... تعلق داره که خودشون رو حقیقت محض و هر کسی غیر از خودشون رو باطل محض میدونن. .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
3
1
خداوند خودش و حامیانش را ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
3
1
.... زیادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
3
2
وای به روز .... که توسط امثال احمدی نژاد بخواهد ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
5
5
سلام
خواهش میکنم حداقل چهره ...این آقا رو روی رسانه نگذارید .... انسان تحریک عصبی میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
1
4
به جای آنکه مانند روحانی فرافکنی کنید، پاسخگوی عملکرد تاریک خود در هشت سال ریاست جمهوری باشید.
احساني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
2
2
فكر كردين مردم احمقند؟
..........
توي 24 ساعت اول نزديك 150 هزار نفر فيلم يا صوت كامل اين مصاحبه و پاسخ هاي كامل و منطقي احمدي نژاد به دروغهاي رسانه هاي اصلاح طلب و دولت ... حاضر را ديدند و شنيدند....
اين تعداد قطعا خيلي بيشتر هم خواهد شد.
روزنامه اعتماد و ... مگه چقدر خواننده دارند؟
و همه مردم واقعيت را مي دانند...

...........


بالاخره روزي سياهي و تبه كاري شما براي همگان و خودتان آشكار خواهد شد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
2
این حرف را راست گفته .....
سید یحیی ابطحی
|
Germany
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
3
1
جناب احمدی نژاد بزرگترین اشکال مسکن مهر این بود که بدلیل کیفیت پایینش بجای اینکه باعث با خانمان شدن افرادی بشود که عمری را در یک شهر زندگی کرده بودند ولی با همه سختی اجاره نشینی حاضر به زندگی در چنین واحد هایی نمی شدند افرادی از روستاها و شهر های کوچکتر با گرفتن وام روی املاک بی ارزششان این واحد ها را خریدند و به شهر ها مهاجرت کردند مثلا در اصفهان اکثر واحدهای مهر را روستاییان بختیاری و لرها خریده اند در مورد یارانه هم دولت بهتر بود بجای دادن پول کارتی میداد که مردم فقط حق خرج ان در زمینه اب و برق و گازرا داشته باشند و نه اینکه بروند و پول بگیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
3
6
آقای احمدی نژاد! نخست وزیر دوران جنگ کشور و جنگ را با نفت بشکه ای 8 دلار اداره کرد و نگذاشت به مردم چندان فشار وارد شد. حاصل مدیریت تراز جهانی شما آن بود که کشور را با نفت بشکه ای صد دلار تا آستان ورشکستگی پیش بردید و برای مردم تورم 40% به ارمغان آوردید. به والله پوزش خواهی خیلی سخت نیست. بهتر است از این که خود را در قد و قامت رئیس جمهور مردم ایران تصور کرده بودید از مردم شریف ایران معذرت خواهی کنید.
وطن پرست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
3
3
واسه "دادگاه" شما لحظه شماری میکنیم ......
که اقتصاد رو نابود کردی ...
نظرات بینندگان