arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶

بطحائی: نشاط و شادی در مدارس کمرنگ شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بطحائی: نشاط و شادی در مدارس کمرنگ شده 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه متاسفانه امروز مدارس ما از شادابی و نشاط فاصله گرفته‌اند و این فاصله در حال افزایش است اظهار کرد: سرزندگی و شادی در مدرسه کمرنگ شده است.

به گزارش ایسنا، سید محمد بطحایی در ستاد عالی فعالیت های ورزش دانش آموزی در سال تحصیلی ۹۶_۹۷ با بیان اینکه هیچ کشوری به توسعه یافتگی پایدار نمی‌رسد مگر آنکه برای آموزش و پرورش اهمیت قائل باشد، عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش به سطح قابل توجه توسعه یافتگی نرسد، بی‌تعارف در آینده نیز به توسعه یافتگی نمی‌رسیم.

وی افزود: با تجزیه و تحلیل برنامه‌های مدارس می‌توانیم آینده را پیش بینی کنیم. در حوزه آموزش عمومی مدرسه باید کانون اصلی آموزش و پرورش درنظر گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نهادهای موازی در کنار مدرسه ایجاد کرده‌ایم گفت: این موضوع باعث شده نقش مدرسه در فرایندهای یادگیری و یادهی کمرنگ شود. از زمانی که مدرسه یک کانون فرعی شد و در کنار آن نهادهای موازی شکل گرفت، با کاهش بهره وری منابع و ایجاد فاصله بین اهداف روبرو شدیم.

بطحایی تاکید کرد: باید تمام امکانات در مدرسه جمع شود و از برنامه‌های مدارس پشتیبانی شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز مدارس ما از شادابی و نشاط فاصله گرفته‌اند و این فاصله در حال افزایش است اظهار کرد: سرزندگی و شادی در مدرسه کمرنگ شده است. بحث تربیت بدنی و ورزش نشاط آور است اما امکانات در این زمینه کم است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش باید مدیران به این باور برسند که توسعه ورزش صرفا توسعه ابعاد تربیت بدنی نیست، بلکه توسعه تمام ابعاد پرورشی در جامعه را در برمی گیرد.
نظرات بینندگان