arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶

ولایتی: مراکز نظامی ما به‌کلی سری محسوب می‌شود/ آمانو تجاهل می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ولایتی: مراکز نظامی ما به‌کلی سری محسوب می‌شود/ آمانو تجاهل می‌کند 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای آمانو، مامورانش و هیچ بیگانه دیگری حق ندارند از مراکز نظامی ما بازدید کنند زیرا این مراکز جزو مناطق ممنوعه است که برای هر بیگانه و وابسته به بیگانه ، حریم امنیتی به کلی سری محسوب می شود.

به گزارش ایرنا علی اکبر ولایتی امروز -سه شنبه- پس از دیدار با وزیر خارجه اسبق فرانسه در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات دیروز آمانو مبنی بر اینکه آژانس در صورت نیاز می تواند به سایت های نظامی ایران دسترسی داشته باشد و هیچ تفاوتی میان سایت های نظامی و غیرنظامی وجود ندارد گفت: در قرارهای گذشته با آژانس به هیچ عنوان دسترسی به سایت های نظامی نبود و اگر چنین بود ما توافق نمی کردیم.
 
وی تصریح کرد: ادعای چنین حقی اختراع آقای آمانو است و گرنه اگر او مستقل بود و تصمیمی که می گرفت کاملا بر اساس استقلال بود باید برای بازدید از مراکز هسته ای رژیم صهیونیستی فشار می آورد زیرا وجود سلاح هسته ای در سرزمین های اشغالی بزرگترین خطر برای کل منطقه خاورمیانه است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمانو در این زمینه تجاهل می کند و هیچ پاسخی ندارد، افزود : آقای آمانو، مامورانش و هیچ بیگانه دیگری حق ندارند که از مراکز نظامی ما بازدید کنند زیرا این مراکز جزو مناطق ممنوعه است که برای هر بیگانه و وابسته بیگانه کاملا حریم امنیتی به کلی سری محسوب می شود.
 
ولایتی همچنین با اشاره به بحران سوریه اظهار داشت: علی رغم گذشت 6 سال از بحران در منطقه و جنگ های نیابتی و حمایت برخی کشورهای منطقه و غربی از تروریسم و جریانات تکفیری و افراطی، شاهد موفقیت دولتهای قانونی و مستقل سوریه، لبنان و عراق در این مبارزه هستیم.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این دولت ها امروز نسبت به گذشته از ثبات و استواری بیشتری برخوردار هستند و کشورهای غربی باید سیاست مستقل و مناسب با واقعیات منطقه اتخاذ کنند.
 
ولایتی ادامه داد: حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه بسیار مهم است و علیرغم برنامه ریزی برخی کشورهایی که تجزیه کشورهای دیگر را دنبال می کنند، این توطئه تحقق نخواهد یافت. حفظ یکپارچگی کشورهای مستقل منطقه مهم ترین سیاست ایران در منطقه است و در برابر سیاست های زورگویان ایستادگی خواهیم کرد.
نظرات بینندگان