arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶

راننده اتوبوس دانش‌آموزان اسامی مسافران را نداشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
راننده اتوبوس دانش‌آموزان اسامی مسافران ارا نداشت 
نائب رئیس انجمن صنفی شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل مسافربری شهرستان بندرعباس گفت: اداره حمل‌ونقل استان هرمزگان هیچ نقشی در انتخاب راننده و اتوبوس سانحه دیده، نداشته است و مسئولین برگزارکننده اردو خودشان تأمین‌کننده راننده و اتوبوس جهت جابجایی دانش آموزان بودند.

به گزارش ایسنا، عبدالمجید افندی در جمع خبرنگاران افزود: به‌صراحت باید اعلام کنم 97 درصد حمل‌ونقل کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌پذیرد که در همین راستا بخش حمل‌ونقل مسافر در هرمزگان با نظارت اداره کل راهداری  حمل‌ونقل جاده‌ای استان سالیان متمادی اقدام به  اعزام نیروهای مردمی با حجم گسترده‌ای با تعداد 4 تا 10 هزار نفر از اقصی نقاط  استان به مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره)، ستاد اربعین حسینی می‌کند که با توجه به هماهنگی‌های لازم و برنامه‌ریزی‌های مدبرانه و مثمرثمر به‌عمل‌آمده کوچک‌ترین مشکلی برای مسافرین پیش نیامده است و این کارنامه درخشان برای این صنف در تمام اعزام‌ها به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: متأسفانه در انجام سفر اخیر دانش آموزان، متولیان این امر هیچ‌گونه مراجعه‌ای به هیچ‌کدام از مسئولین بخش حمل‌ونقل مسافربری این استان نداشته‌اند و اصلاً این گلایه هست که چرا از ظرفیت ناوگان شهرستان بندرعباس استفاده نکرده و از استان‌های هم‌جوار اقدام به تهیه اتوبوس و دعوت از راننده کرده‌اند.

افندی خاطرنشان کرد: این در حالی است که قریب به 10 سال با حمایت اداره کل حمل‌ونقل استان اکثریت ناوگان‌های اتوبوسی و مسافربری نوسازی شده و ظرفیت و پتانسیل بسیار مطلوبی بخصوص در مسیر بندرعباس به استان فارس موجود است بطوریکه در طول شبانه‌روز بالغ‌بر 20 دستگاه اتوبوس با مدل‌های بالا یعنی اتوبوس‌های VIP در مسیر فوق تردد می‌کند.

نائب رئیس انجمن صنفی شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل مسافربری شهرستان بندرعباس بابیان اینکه مسئولی جهت هماهنگی برای انعقاد قرارداد یا انتخاب راننده به پایانه مراجعه نکرده است، تصریح کرد: این گلایه را از متولیان برگزارکننده اردوی دانش‌آموزی دارم که چرا جهت برگزاری اقدام به تهیه اتوبوس و راننده از استان فارس کردند و حتی به خود زحمت آمدن به پایانه مسافربری یا یک تماس تلفنی با یکی از مسئولین حمل‌ونقلی جهت اخذ صورت‌وضعیت نداده و این کار را به خود راننده به‌عنوان نماینده موکول کردند.

افندی با اشاره به اینکه زمان مراجعه راننده جهت اخذ صورت‌وضعیت، حتی اسامی مسافرین خود را نداشته که به‌درستی درصورت ‌وضعیت درج کند، افزود: به‌صراحت باید بگویم که شرکت مسافربری به‌درستی کار خود را انجام داده و پس از احراز شرایط لازم برای سفر و بررسی و کنترل ایمنی اتوبوس و مدارک موردنیاز رانندگان اقدام به صدور صورت‌وضعیت برای  32 نفر مسافر کرده درحالی‌که در زمان سانحه تعداد مسافرین 44 نفر بودند!

وی در پایان گفت: اگر این شرکت در ساعت 22.30 اقدام به صدور صورت‌وضعیت نمی‌کرد قطعاً با حجمه ای از اعتراض که چرا کار متولیان برگزارکننده اردو را شرکت‌های مستقر در پایانه مسافربری انجام نداده است، مواجه می‌شدیم.

همچنین رئیس انجمن صنفی شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل مسافربری شهرستان بندرعباس اظهار کرد: راننده و وسیله نقلیه اتوبوس هیچ‌کدام هرمزگانی نیستند و به درخواست افراد غیر حمل‌ونقلی جهت حمل دانش آموزان وارد استان شده‌اند و این در صورتی است که شهرستان میناب خود دارای ناوگان مسافربری بوده است و اداره حمل‌ونقل استان هیچ نقشی در انتخاب راننده و اتوبوس نداشته و مسئولین برگزارکننده اردو خودشان تأمین‌کننده راننده و اتوبوس جهت جابجایی دانش آموزان بودند.

ناصر کریمی نیا با اشاره به اینکه اکنون پس از حادثه حمل‌ونقل استان را مقصر جلوه دادند، اضافه کرد: متأسفانه کلیه‌ی سفرهای اردویی هرمزگان به این منوال انجام می‌گیرد و امیدوارم کلیه مسئولین استانی که قصد برگزاری این‌چنین اردوها و اعزام به استان‌های سراسر کشور دارند با این انجمن مکاتبه و قرارداد منعقد می‌کنند تا با استفاده بهینه  از پتانسیل‌های موجود ازجمله رانندگان خبره و اتوبوس‌هایVIP  جهت رقم زدن سفری ایمن به ارائه خدمات بپردازیم.

وی در پایان گفت: حاضریم به‌منظور تأمین سفر ایمن به اداراتی که برگزارکننده اردوهای زیارتی و سیاحتی و علمی هستند ضمن ارائه تخفیف قابل‌توجه از رقم خوردن چنین حوادث تلخ و ناگواری بکاهیم.

نظرات بینندگان