arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۹ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶

انتقال 70 بیمار برای ادامه درمان به ایران / بستری ۱۰ زائر ایرانی در بیمارستان‌‌های سعودی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران گفت:‌ تاکنون 70 نفر از بیماران برای ادامه درمان به ایران منتقل شده‌اند و هم اکنون کارهای درمانی این بیماران در بیمارستان‌های کشور در حال انجام است.

به گزارش انتخاب، پیرحسین کولیوند گفت: همچنین در حال حاضر 10 زائر ایرانی در بیمارستان‌های سعودی (‌2 نفر جده و 8 نفر در بیمارستان مکه ) بستری هستند که تعدادی از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر هستند
 
وی گفت: همچنین 41 بیمار در مرکز پزشکی حج بستری هستند که 7 نفر از این افراد برای ادامه درمان به ایران منتقل شده و مابقی ظرف روزهای آینده با بهبودی حالشان؛ به کاروان‌های خود ملحق خواهند شد.
 
وی با بیان این مطلب که وضعیت سلامتی زائران کشورمان نسبت به سال‌های 94 و قبل از آن از شرایط بهتری برخوردار است؛‌ گفت: به حمدالله هیچ بیماری عفونی و واگیرداری زائران کشورمان را تهدید نمی‌کند.
 
کولیوند با بیان این مطلب که شرایط ما بحرانی نیست و هیچ بیماری خاصی زایران راتهدید نمی کند؛ گفت: هر چند تعداد مراجعات زائران به مراکز درمانی بعد از ایام تشریق تاحدودی افزایش یافته است اما مراجعین عمدتا به علت سرماخوردگی و گرفتگی عضلات و ... خواستار دریافت خدمات درمانی هستند.
 
معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران از فعالیت پزشکان و کادر درمانی به عنوان یک حرکت «جهادی» در حج نام برد و گفت: گروه‌های پزشکی به صورت شبانه روز در خدمت زایران هستند و روند نظارت بهداشت محیط زایران و نظارت بر فرایند تهیه و طبخ مواد غذایی نیز به طور کامل درحال انجام است.
 
وی همچنین در خصوص بازدید امروز «حمید محمدی» رییس سازمان حج و زیارت از بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه گفت: رئیس سازمان حج و زیارت در این بازدید ضمن تقدیر از تلاش‌های کادر پزشکی و درمانی بیمارستان از حجاج ایرانی بستری شده نیز عیادت کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان