arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶

ترامپ: تحریم‌های جدید کره شمالی با آنچه باید نهایتاً رخ بدهد، قابل‌ مقایسه نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهور آمریکا ضمن ابراز خوشحالی از اجماع اعضای شورای امنیت در خصوص تصویب تحریم‌های جدید علیه کره شمالی تهدید کرد که این محدودیت‌های تجاری با آنچه نهایتاً بر سر مردم کره می‌آید، قابل مقایسه نیست.

به گزارش انتخاب، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی، با ادبیاتی مبهم و تهدیدآمیز از در راه بودن رخدادهایی بسیار مخرب‌تر از تحریم‌های امروز برای کره شمالی سخن گفت.
 
ترامپ: تحریم‌های جدید کره شمالی با آنچه باید نهایتاً رخ بدهد، قابل‌ مقایسه نیست

ترامپ ابتدا از بی‌تأثیر بودن تحریم‌های جدید کره شمالی سخن گفت؛ تحریم‌هایی که بر اساس پیش‌نویس تهیه شده توسط نماینده آمریکا در سازمان ملل تنظیم و تصویب شد.

با شروع اجرای تحریم‌های جدید،  کلیه صادرات منسوجات کره شمالی تحت تحریم قرار می‌گیرد اما واردات نفت خام کره شمالی به همین میزانی که اکنون هست حفظ می‌شود.

ترامپ در توصیف این تحریم‌ها گفت: «ما فکر می‌کنیم که این یک گام بسیار کوچک بوده و کار بزرگی نبوده است. من نمی‌دانم که آیا اصلاً این تحریم‌ها تأثیری خواهد داشت یا نه.»

رئیس‌جمهور آمریکا البته از یک جنبه تصویب تحریم‌های جدید کره شمالی خرسند بود و آن هم رأی مثبت دو حامی سنتی کره شمالی یعنی چین و روسیه به این قطعنامه تحریمی بود.

ترامپ در این گفت: «... ولی همین که (این قطعنامه) 15 رأی موافق کسب کرد و هیچ مخالفی نداشت، خوب بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا سپس با ادبیاتی مبهم و تهدیدآمیز گفت: «این تحریم‌ها با آنچه باید نهایتاً برای کره شمالی اتفاق بیافتد، قابل مقایسه نیست.»
منبع: فارس
نظرات بینندگان