arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

محسن هاشمی: واگذاری سینماهای مصادره شده توسط نهادهای انقلابی موجب رونق سینما می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محسن هاشمی: واگذاری سینماهای مصادره شده توسط نهادهای انقلابی موجب رونق سینما می‌شود 
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این که قبل از انقلاب سینما به سمت ابتذال کشیده شده بود، گفت: در حال حاضر برخی از سینماهای قدیمی به مصادره نهادهای انقلابی در آمده است و با فراهم شدن واگذاری‌ آنها به نهادهای متولی می‌تواند شاهد رونق بیشتر سینما بود.

به گزارش تسنیم، عصر امروز محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران ، محمد جواد حق‌شناس و حجت نظری از اعضای شورای شهر تهران و همچنین مجتبی عبداللهی معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به مناسبت 21 شهریور ماه روز سینما، در سینمای آزادی حضور پیدا کردند و فیلم نگار را تماشا کردند.

رضا سعیدی پور مدیرعامل سینمای آزادی در بدو ورود رئیس و اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: سینمای آزادی حدود  10 سال پیش مورد بازسازی قرار گرفت و سالیانه بین یک میلیون و دویست هزار نفر از در سینمای آزادی حضور پیدا کرده و فیلم‌های مورد علاقه خود را تماشا می‌کنند.

وی با بیان این که سینمای آزدی رتبه دوم را به لحاظ جلب تماشاچیان در سینما به خود دارد گفت: رتبه اول را مجتمع کورش با 12 سالن دارد، این در حالی است که سینمای آزادی در حال حاضر 5 سالن سینما دارد.

وی با اشاه به مشکل اصلی سینمای آزادی گفت: پارکینگ یکی از مشکلاتی است که علاقمندان برای حضور در سینمای آزادی و تماشای فیلم‌های مورد نظر با آن روبرو هستند و این در حالی است که در مجاورت این سینما زمینی قرار دارد که متعلق به بانک سپه است.

مدیرعامل سینمای آزادی بیان کرد: این پارکینگ ظرفیت و گنجایش 90 خودرو را دارد و ضمن این که در برخی از مناسبت‌ها شاهد عدم همکاری مجموعه بانک سپه جهت ارائه خدمات به شهروندان هستیم.

به گزارش تسنیم، مجتبی عبداللهی معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز با اشاره به آمادگی شهرداری تهران برای تملک زمین مجاور سینمای آزادی گفت: در گذشته اقداماتی در این زمینه صورت گرفته بود، اما وجود برخی از اختلاف نظرها باعث شده که شهرداری نتواند این زمین را تملک کند.

وی گفت: در صورتی که مسئولان بانک سپه این آمادگی را داشته باشند شهرداری نیز آماده تملک زمین مجاوز سینما آزادی برای تامین پارکینگ خودروی تماشاچیان این سینما هست.

عبداللهی افزود: شهرداری تهران اقدامات گسترده‌ای را در اقتصاد سینما انجام داده است و آن را دگرگون کرده به طوری که در گذشته ما شاهد 24 هزار صندلی سینما در شهر بودیم که این آمار هم اکنون بالغ بر 75 هزار صندلی سینما و آمفی‌تئاتر رسیده است.

به گزارش تسنیم محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز با اشاره به نامگذاری 21 شهریور ماه به نام روز سینما بیان کرد: حضور رئیس شورا و مسئولان شهری در چنین روزی نشان از این دارد که این دوره از شورای شهر و مدیریت شهری رویکرد جدی را به مقوله هنر و سینما دارد و سینما را به مصابحه دروازه و پل ارتباطی جامعه و هنر می‌داند.

حق‌شناس بیان کرد: رویکرد ما در این دوره افزایش زیرساخت‌ها و پردیس های سینمایی است به طوری که بنا داریم طی4 سال آینده در هر منطقه یک پردیس سینمایی ایجاد کنم و با تکمیل زیرساخت‌ها به اقتصاد و هنر کمک خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران احیای سینماهای قدیمی در بافت‌های قدیمی از جمله منطقه 12 (خیابان لاله‌زار و خیابان ناصرخسرو) است.

حق شناس تصریح کرد: مدیریت شهری بنا دارد در این دوره به سمت تقویت سالن‌های قدیمی گام بردارد و در این بخش برنامه‌های خوبی در دست بررسی است به طوری که سنگ‌فرش کردن خیابان لاله‌زار و ناصرخسرو همانند سنگ‌فرش خیابان 30 تیر در دست کار است که البته این موضوع باید با همکاری صنوف این خیابان‌ها عملیاتی شود.

وی افزود: امیدواریم سازو کار لازم برای احداث پردیس‌های سینمایی و احیای سینماهای قدیمی فراهم شود.

به گزارش تسنیم محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به این که قبل از انقلاب صنعت سینما به سمت ابتذال کشیده شده بود و سرمایه گذاران این بخش به نوعی از طاغوتیان بودند بیان کرد: بعد از انقلاب اتفاقات خوبی در حوزه سینما و سینماداری صورت گرفت.

وی تصریح کرد: با آغاز انقلاب، نیروهای انقلابی وارد عرصه هنر و سینما شدند و کارهای بسیار خوبی را صورت دادند به طوری که شاهد رونق سینماها در دهه‌های گذشته بوده‌ایم.

هاشمی افزود: با ورود نیروهای اصیل انقلابی به موضوع سینما، تئاتر و هنر بخش درآمدزایی در این حوزه نیز افزایش پیدا و شاهد رشد صنعت سینما و پویایی آن بوده‌ایم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر نیز با توجه به این که برخی از سینماهای قدیمی در اختیار نهادهای انقلابی است نمی‌توان از آنها استفاده بهینه کرد. امیدواریم شرایطی فراهم شود که این سینماهای مصادره شده در اختیار نهادهای هنری قرار بگیرد.

وی گفت: این موضوع در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به طور جدی پیگیری می‌شود و امیدواریم هرچه زودترسینماهای قدیمی به نهادهای هنری و مدیریت شهری واگذار شود.

هاشمی همچنین به حمایت مدیریت شهری برای رونق اقتصاد سینماها اشاره کرد و گفت: باید در این بخش نیز برنامه‌ای پیش‌بینی شود و همانند برخی از مجموعه‌ها یارانه‌هایی در اختیار شهروندان قرار گیرد تا آنها بتوانند با پرداخت وجه کمتری در سینماها حضور پیدا کنند.
نظرات بینندگان