arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

ظریف: هیچ بازدید هسته‌ای نمی‌تواند بهانه‌ای برای اطلاع یافتن از اسرار کشور باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه کشورمان اظهار کرد: در بند 74 ضمیمه 1 برجام تاکید شده که هیچ بازدیدی نمی‌تواند بهانه‌ای برای اطلاع یافتن از اسرار کشور باشد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف صبح روز چهارشنبه در حاشیه سفر به روسیه جهت دیدار با مقامات این کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اعلام کرده که در صورت لزوم تفاوتی بین بازدید از سایت‌های نظامی و سایت‌های هسته‌ای ایران وجود ندارد، تصریح کرد: چارچوب پروتکل الحاقی و همچنین چارچوب برجام برای بازدید از مکان‌هایی هستند که امکان فعالیت هسته‌ای در آن وجود داشته باشد و ایران تا کنون براساس گزارش‌های آژانس در زمینه عدم فعالیت‌های اعلام نشده کاملا به درستی عمل کرده است.

ظریف در جمع خبرنگاران در فرودگاه شهر سوچی در تشریح اهداف سفر خود به روسیه با اشاره به افزایش همکاری‌های تهران و مسکو در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های اقتصادی و سیاسی تصریح کرد: نیاز است که این همکاری‌ها را مرور کنیم و زمینه ارتقا آن را فراهم کنیم.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های اخیرآمریکا در ارتباط با برجام بر ضرورت همکاری‌ها و هماهنگی‌هایی بین دو کشور (ایران و روسیه) تاکید کرد و گفت: تا کنون هماهنگی‌های خوبی بوده و دو کشور از مواضع یکدیگر در سازمان‌های بین‌المللی حمایت کرده‌اند.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان افزود: روسیه تا کنون حمایت‌های خوبی از برجام داشته است.

ظریف گفت: ایران و روسیه با چالش‌های مشترکی رو به رو هستند که یکی از مهم‌ترین آنها چالش‌های موجود در منطقه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به همکاری دو کشور ایران و روسیه در زمینه بحران سوریه و مبارزه با تروریست‌ها در منطقه خاطرنشان کرد: با همکاری خوب ایران، روسیه و ترکیه وضعیت در این کشور نیز در صحنه سیاسی نیز بهبود پیدا کرده و تا حدودی توانسته‌ایم از تنش‌ها در این منطقه بکاهیم. بنا بر این یکی از مواردی که لازم است در این سفر در مورد آن صحبت کنیم مسائل منطقه از جمله هماهنگی بیشتر در مورد حل بحران سوریه است.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف صبح روز چهارشنبه به همراه هیاتی به روسیه سفر کرد .

حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه نیز ظریف را در این سفر همراهی می‌کند.
نظرات بینندگان