arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

بررسی وضعیت سفیدبالک‌ها در شورای شهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، گزارشی از آخرین وضعیت رفع مشکلات سفیدبالک‌ها به اعضای شورای شهر ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، علی محمد مختاری صبح امروز با حضور در صحن علنی هفتمین جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش ضمن ارائه عملکرد ساماندهی مگس های سفید با تاکید بر اینکه سفیدبالک ها در اکثر کشورهای جهان وجود دارند و 5 سال طول کشید تا مشکلات ناشی از این آفت در جهان کاهش یابد، تصریح کرد: در خردادماه سال 94 در سه الی 4 نقطه سفید بالک‌ها دیده شدند و شهرداری توانست بدون استفاده از سموم شیمیایی با شیوه مکانیزه شاهد از بین رفتن این آفت باشد.

وی افزود: شاهد بازگشت این آفات در مردادماه سال 95 و امسال نیز از 15 مردادماه در دو الی سه منطقه بودیم.

مختاری ادامه داد: رفع معضلات سفید بالک‌ها با کمک موسسه گیاه پزشکی شهر تهران و جهاد کشاورزی امکان پذیر است و در این راستا نیز اقداماتی انجام دادیم و از سموم گیاهی کم خطر استفاده کردیم؛ به طوری که از یک شب تا 5 صبح با پاشیدن سمومی همچون پاترین آب شویه انجام می دهیم.

مختاری با اعلام اینکه برای رفع مشکلات سفید بالک ها باید همه دستگاه های مرتبط همکاری کنند، گفت: در برخی نقاط که جمعیت این آفات از بین نمی رود، مبارزه فیزیکی و مکانیکی انجام می شود. اما نکته حائز اهمیت آن است که برای همکاری های دو سویه در سال 94 اولین جلسه با جهاد کشاورزی را داشتیم که در آن جلسه وزیر اعلام کرد اقدامات لازم به آنان نیز باز می‌گردد و همه باید همکاری کنند، هرچند سفید بالک ها برای انسان و فضای سبز مشکلی ندارند.
نظرات بینندگان