arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

اولویت شورای شهر تهران؛ پیگیری و نظارت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تعداد اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پنجمین دوره فعالیت خود براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی 10 نفر کاهش یافت و این شورا دراین دوره با 21 کرسی نمایندگی از جانب مردم می رود تا مسایل و مشکلات شهری بیش از 12 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت تهران را مدیریت کند.
به گفته کارشناسان معضل آلودگی هوای تهران و ترافیک از بزرگترین چالش هایی است که تهران با آن روبروست؛ مشکلاتی که بر کیفیت زندگی شهروندان بطور مستقیم تاثیر گذاشته و باید چاره ای برای آن اندیشیده شود.
اعضای منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش بعد از اعلام نتایج انتخابات 29 اردیبشهت، جلسات خود برای بررسی وضعیت شهر تهران را آغاز کرده و با اشراف کامل بر مشکلات شهری وارد ساختمان شورا در خیابان بهشت شدند.
زهرا نژادبهرام عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران، احیای رویکرد انسان محور را مهمترین اولویت شورای پنجم پایتخت عنوان کرد.
وی اظهار کرد: انتخاب شهردار یکی از اولویت‌های اعضای پنجمین دوره شورای شهر بود که به خوبی و با انتخابی درست و مناسب انجام شد.
نژاد بهرام تاکید کرد: اولویت دیگر شورای پنجم این است که رابطه شورا و شهرداری تهران را در بهترین شرایط نگه دارد؛ در حال حاضر این رابطه آنقدر نزدیک است که اعضای شورای شهر براین باورند که شهردار عضو بیست و دوم شوراست و هیچ رقابت و مشکلی دراین میان وجود ندارد.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش افزود: ضمن اینکه افراد در شهرداری و شورا حرمت یکدیگر را نگاه می دارند اما در حوزه نظارت و پاسخگویی، به طور مستقل عمل می کنند.

* پرهیز از کمی گرایی و تحقق کیفیت
احمد مسجدجامعی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش که برای سومین دوره پیاپی با رای مردم در شورا حضور دارد، نیز دراین خصوص گفت: شهر تهران کمیت زده شده به نحوی که کیفیت در این فضای آسیب می بیند.
وی افزود: تاکنون به این صورت بود که اگر مکاتبه ای انجام می شود این مکاتبه به عنوان اقدام تلقی می شد و این موضوع کمیت زدگی را به دنبال داشت اما در حقیقت امری محقق نمی شد.
مسجد جامعی نظارت و پیگیری امور را از مهمترین اولویت های شورا دانست.

* آماده سازی شهر برای زندگی و آرامش شهروندان
شهربانو امانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز با تاکید بر تلاش برای آماده سازی شهر تهران برای زندگی و آرامش مردم، اولویت شورای شهر را ارتقای شاخص‌های کیفی زندگی برای مردم عنوان کرد.
وی افزود: مردم در چارچوب شعارها و برنامه های لیست امید با فاصله معناداری به منتخبان خود رای دادند و مهم ترین ویژگی این لیست برنامه محوری بود.
امانی اظهار کرد: یکی از مهمترین اولویت های شورا که جزو مطالبات مردم نیز محسوب می شود، فراهم کردن عرصه برای اعمال نظارت و مدیریت مردم است و معتقدیم که شهروندان فرصت مهم تاریخی خدمتگزاری را در اختیار منتخبان خود( اصلاح‌ طلبان و اعتدال‌گرایان) قرار دادند و اکنون بهترین زمان برای پاسخگویی به اعتماد مردم است.
وی گفت: مردم انتظار دارند فاصله 14 ساله میان شهرداری تهران و دولت از بین رفته و کرسی خالی شهردار پایتخت در هیات دولت، پر شود.
امانی تاکید کرد: 30 درصد مشکلات کشور باید در تهران حل و فصل شود که برای این موضوع شهردار تهران باید دوشادوش دولتمردان در جلسه هیات وزیران شرکت کند.
این عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: ما راهی به جز موفقیت نداریم و موفقیت 4 رکن دولت، فراکسیون امید مجلس، شورای شهر و شهرداری تهران که با رای مردم در اختیار اصلاح طلبان و اعتدال گرایان قرار گرفته، با خدمت به مردم و کمک گرفتن از آنان به عنوان سرمایه های بی پایان میسر خواهد شد.

* رفع ترافیک و آلودگی هوای تهران مهمترین اولویت شورا
سیدابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز مشکل ترافیک و آلودگی هوا را بسیار مهم دانست و گفت که می توان با استفاده از توان تمامی نهادهای ذی ربط و همچنین اهتمام و همکاری دولت، مجلس، شورا و شهرداری این مشکلات را تا حد قابل توجهی حل و فصل کرد.
وی ادامه داد: رتبه بندی برای مشکلات شهر وجود ندارد چرا که این معضلات در عرض هم هستند و نمی توان اولویتی برای آنها قائل شد.
امینی اظهار کرد: رسیدگی به مسائل مالی و نظارت بر آن از مطالبات جدی مردم تهران است چرا که اگر موضوع حل نشود بسیاری از مشکلات دیگر که معلول آن است، رفع نمی شود.

* احیای هویت شهری و شهروندی مهمترین اولویت شورای شهر تهران
الهام فخاری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز با بیان اینکه مشکلات شهر تهران به نوعی نیست که یکی بزرگتر از بقیه باشد و بتوان به ترتیب و عمودی آن را روی هم چید و برشمرد، گفت: بحث هویت شهری و شهروندی بسیار مهم است چرا که فرآیند مهاجرت به تهران همیشه بوده و هست و باید با همکاری نهادهای متولی، تدبیری در این زمینه اندیشید و راهکاری برای آن ارائه کرد.
وی با تاکید بر اینکه در کلانشهر تهران چیزی به نام «بزرگترین مشکل» نداریم، بلکه مجموعه ای از مشکلات و معضلات را شاهدیم، افزود: این مشکلات در حوزه محیط زیست، آسیب های اجتماعی، حمل و نقل، سلامت روانی و اجتماعی شهروندان مشهود است و می توان با اولویت بندی و ساماندهی در این بخش به کاهش مشکلات شهر کمک کرد.

* تسهیل گری امور شهر و شهروندان
مجید فرهانی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، تسهیل گری را رویکرد شورا در دوره پنجم عنوان کرد و گفت: شورای پنجم شهر تهران تلاش می کند با قانونگذاری، حرکت شورا و مدیریت شهری را تسهیل و نظارت بر حسن اجرای قوانین را افزایش دهد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهرداری فقدان منابع مالی در قبال پرداخت به موقع حقوق پرسنل است گفت: شهرداری تهران در حال حاضر حدود 25 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که در این زمینه مهم ترین دغدغه شهردار، تامین منابع مالی در کوتاه ترین زمان ممکن برای حل این مشکل است.

* ارائه گزارش مستمر و جامع به شهروندان
حسن خلیل آبادی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز ارائه گزارش وضعیت موجود شهرداری به شهروندان را از برنامه های مهم و اولویت شورای پنجم شهر تهران عنوان کرد.
وی تاکید کرد: ارائه برنامه برای توسعه مشارکت شهروندان در امور، ایجاد درآمد پایدار، شفاف سازی امورمالی و در آمدی شهرداری و انتشار قراردادهای شهرداری تهران با پیمانکاران از اولویت هایی است که مدیریت شهری پیش رو دارد.
وی ، رسیدگی به مشکلات آلودگی هوا، ترافیک و آسیب های اجتماعی در پایتخت را از دیگر برنامه های شورا عنوان کرد و افزود: شورای جدید برای رفع این معضلات راهکارهای مناسبی ارائه خواهد داد.
اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، فعالیت 4 ساله خود را با اولویت ها و برنامه های مشخصی آغاز کرده اند؛ آغازی که امید آن می رود با رفع دغدغه های جدی شهروندان در حوزه های حمل و نقل، ترافیک و محیط زیست منجر به توسعه پایدار و همه جانبه کلانشهر تهران به عنوان پایتخت ایران اسلامی شود.
نظرات بینندگان