arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
والیبال جام قهرمانان جهان؛

کولاکوویچ: از فرصت‌ها استفاده کردیم/ مربی آمریکا: ما بد نبودیم؛ ایران فوق‌العاده بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : کولاکوویچ: از فرصت‌ها استفاده کردیم/ مربی آمریکا: ما بد نبودیم؛ ایران فوق‌العاده بود
«ایگور کولاکوویچ» سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: تیم آمریکا فوق‌العاده بازی کرد، اما تیم ایران با استفاده از فرصت‌ها این تیم را شکست داد. «جان اسپیرو» سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا هم گفت: «ایران فوق‌العاده بود».

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، کولاکوویچ پس از پیروزی تحسین برانگیز شاگردانش برابر آمریکا در نشست خبری گفت: بازی خیلی سختی بود و لحظات خیلی سختی برای ایران در این بازی رخ داد. آمریکا در دو ست اول به صورت عجیبی در دریافت، حملات پس از دریافت و سرویس خوب کار کرد.
 
وی با بیان اینکه من با بازیکنانم صحبت کردم و به آنها گفتم اگر به این صورت بازی کنید کاری از پیش نخواهیم برد، گفت: آمریکا فوق العاده والیبال بازی کرد، بنابراین باید برای خودمان فرصت به وجود می آوردیم و از فرصت‌هایی که به طور قطع تیم مقابل در طول ست‌ها در اختیارمان قرار داد، به خوبی استفاده کردیم.
 
سرمربی تیم ملی والیبال ایران تصریح کرد: آمریکا نمی‌توانست همیشه با یک روند بازی کند. باید از فرصت ها استفاده می کردیم و بازیکنانم امروز از این فرصت استفاده کردند. بعد از آن هم تیم انرژی زیادی گرفت و به این باور رسید که می تواند پیروز شود. از پیروزی امروز برابر آمریکا خوشحال هستم.
 
تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در جام قهرمانان بزرگ جهان در حالی که در ست های اول و دوم مغلوب آمریکا شده بود، موفق به کسب پیروزی سه بر دو مقابل این تیم شد و در صدر جدول این رقابت ها قرار گرفت.
 
تیم های شرکت کننده در جام قهرمانان بزرگ جهان فردا (پنجشنبه) استراحت دارند و این رقابت ها از روز جمعه در شهر «اوکاسا» ژاپن پیگیری خواهد شد که تیم ملی والیبال ایران به مصاف برزیل قهرمان المپیک می رود.

**اسپیرو: آمریکا بد بازی نکرد، اما ایران فوق‌العاده بود
 
« جان اسپیرو» سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا نیز با بیان اینکه در دو ست اول و دوم عالی بودیم، گفت: در ست سوم همه چیز خوب بود، ناگهان در دو دقیقه تمرکزمان را از دست دادیم و ایران هم به خوبی از این فرصت استفاده کرد.
 
اسپیرو بعدازظهر چهارشنبه بعد از شکست شاگردانش برابر تیم ملی والیبال ایران، در نشست خبری افزود: همانطور که ایگور اشاره کرد، بازیکنان آمریکا در دو ست اول و دوم والیبال فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشتند. مخصوصاً در عبور دادن توپ‌ها نمایش بی‌نقصی داشتند.
 
وی با بیان اینکه اگر نگاهی به بازی بیندازیم، می‌بینیم که همه چیز در عرض دو دقیقه عوض شد، گفت: در ست سوم در حالی که همه چیز خوب بود و آمریکا جلو بود، ناگهان لحظه‌ای تمرکز خود را از دست دادیم و ایران هم به خوبی از این فرصت استفاده کرد و اعتماد به نفس خود را به دست آورد و از آن به بعد بازی ایرانی‌ها به خصوص «امیر غفور» عالی شد.
 
سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا ادامه داد: ایران از آن به بعد امتیاز به امتیاز پیش رفت. حالا باید برگردیم عقب و ببینیم چه تغییراتی می‌توانستیم در تیم انجام دهیم که البته تغییراتی هم امروز در تیم به وجود آوردیم.
 
وی تاکید کرد: نمی‌توانم بگویم آمریکا بد بازی کرد، اما ایران بسیار خوب به بازی برگشت حتی در همان موقع هم حملات پس از دریافت تیم آمریکا باز هم بهتر و بیشتر از 70 درصد بود. فقط بدی‌اش این بود که نمی‌توانستیم این تلاش ها را به امتیاز تبدیل کنیم.
 
اسپیرو با اشاره به داده‌های آماری مسابقه ایران و آمریکا گفت: ملی‌پوشان آمریکا بد ظاهر نشدند. همان موقع هم حملات آمریکا در سطح خوبی بود اما به خوبی دو ست اول نبود.
وی در پایان تاکید کرد: ایران واقعا خارق‌العاده بازی کرد و تیم آمریکا را تحت فشار گذاشت. همه تلاشمان را کردیم تا راهی پیدا کنیم و امتیاز بگیریم، اما نشد و در نهایت نتیجه را واگذار کردیم.
نظرات بینندگان