arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

قیمت جهانی طلا ثابت ماند/ افزایش شاخص سهام، تاثیر تهدید آمریکا علیه کره شمالی را خنثی کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : قیمت جهانی طلا ثابت ماند/ افزایش شاخص سهام، تاثیر تهدید آمریکا علیه کره شمالی را خنثی کرد
خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد: قیمت طلا امروز (چهارشنبه) ثابت ماند، زیرا افزایش شاخص سهام، تاثیر کاهش شاخص دلار و تهدید آمریکا علیه کره شمالی بر تقاضای فلز زرد را خنثی کرد.

به گزارش ایرنا از رویترز، قیمت تحویل فوری طلا صبح امروز در ساعت 07:19 به وقت گرینویچ در بازار لندن یک هزار و 331 دلار و 47 سنت در هر اونس ثابت ماند و تغییر نکرد.

در معاملات آتی بازار نیویورک نیز هر اونس طلا فقط با 0.2 درصد افزایش به بهای یک هزار و 335 دلار و 70 سنت معامله شد.

امروز، پس از شاخص سهام وال استریت، شاخص سهام آسیا نیز رکورد زد و نزدیک بالاترین سطح خود در 10 سال گذشته ایستاد و سپس اندکی کاهش یافت.

«دومنیک شنیدر» تحلیلگر صندوق سرمایه گذاری یو.بی.اس هنگ کنگ، گفت: به بازارهای سهام آسیا نگاه کنید که در آن رکورد جدیدی در حال ثبت است. این پدیده نشانگر افزایش ریسک پذیری مردم است.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا دیروز (سه شنبه) از بکارگیری سیاست های سخت گیرانه تر علیه کره شمالی سخن گفت.

در این میان، شاخص دلار که نرخ برابری واحد پول آمریکا را در برابر سایر ارزهای اصلی اندازه می گیرد، صبح امروز با 0.1 درصد کاهش به 91.758 واحد رسید.

به گزارش ایرنا، در ایران نیز بر اساس اعلام تارنمای اتحادیه طلا، هر گرم طلای 18 عیار نیز با افزایش ناچیز 690 ریالی قیمت، یک میلیون و 256 هزار و 140 ریال عرضه شد.

در معاملات امروز، سکه بهار آزادی طرح قدیم 10 هزار ریال افزایش بها داشت و به 12 میلیون و 380 هزار ریال رسید اما قیمت سایر مسکوکات طلا ثابت ماند.

هر قطعه نیم سکه در مبادلات امروز 6 میلیون و 560 هزار ریال، هر ربع سکه سه میلیون و 670 هزار ریال و هر سکه گرمی 2 میلیون و 490هزار ریال در ویترین طلا فروشی ها قرار گرفت.

برای اندازه‌گیری وزن فلزات گران‌بها یعنی؛ طلا، نقره، پلاتین و پالادیم از اونس بین‌المللی تروا استفاده می‌شود. که معادل 31.103 گرم است.
نظرات بینندگان