arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

آخرین بمب آزمایشی کره شمالی، ١6 برابر قوی‌تر از بمب هیروشیما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دانشگاه جان هاپکینز واشنگتن روز چهارشنبه اعلام کرد که قدرت بمب هیدروژنی کره شمالی بیشتر از ارزیابی اولیه این دانشگاه بوده و قدرت آن 16 برابر بیشتر از بمب اتمی به کار گرفته شده آمریکا در هیروشیما بوده است.

به گزارش انتخاب، رادیو بین المللی فرانسه (R.F.I)، کارشناسان آمریکایی می‌گویند که در مرحله نخست، توان بمب هیدروژنی کره شمالی را درست ارزیابی نکرده بودند. آنها می‌گویند که این بمب، قوی‌تر از حدسیات اولیه آنان بوده است. در این حال پیونگ یانگ اعلام کرد که در واکنش به تحریم‌ها، برنامه‌های نظامی خود را باز هم سرعت می‌بخشد.
 
آخرین بمب آزمایشی کره شمالی، ١6 برابر قوی‌تر از بمب هیروشیما 
 
دانشگاه جان هاپکینز واشنگتن اعلام کرد که قدرت بمب هیدروژنی کره شمالی بیشتر از ارزیابی اولیه این دانشگاه بوده است. این بمب که روز سوم سپتامبر آزمایش شد، واکنش‌های بسیار تند آمریکا را به دنبال داشت و باعث شد که شورای امنیت تحریم‌های سنگین‌تری علیه پیونگ‌یانگ وضع کند.
 
به گفته کارشناسان دانشگاه جان هاپکینز، انرژی این بمب هیدروژنی معادل ٢5٠ کیلوتُن، یعنی ١6 برابر قدرت بمب آمریکایی بوده است که در سال ١٩45 هیروشیما را نابود کرد.
 
پیشتر دانشمندان ژاپنی اعلام کرده بودند که بمب هیدروژنی که کره شمالی چندی پیش آن را آزمایش کرد، 10 برابر از بمبی که آمریکا روی شهر هیروشیما انداخت قوی تر بوده است.
 
پیونگ‌یانگ حتی ادعا می‌کند که بمب آزمایش شده آنقدر کوچک هست که قابلیت سوار شدن روی موشک را داشته باشد. این ادعا را کارشناسان غربی تأیید نکرده‌اند.
 
در این حال، امروز ١٣ سپتامبر/٢٢ شهریور، پیونگ یانگ اعلام کرد که 'دولت کره شمالی برای حفظ حاکمیت ملی، توانایی‌های نظامی‌اش را افزایش می‌دهد'.
 
ششمین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ، بحران در شبه جزیره کره و نگرانی ها در سطح بین المللی را تشدید کرد و آماده باش نظامی همسایه جنوبی کره شمالی، محکومیت آزمایش هسته ای از سوی ژاپن و آمریکا و نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل مهمترین واکنش ها به این رخداد بود.
 
گرچه اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی تصویب کردند اما سفیر این کشور در سازمان ملل روز گذشته (سه شنبه) اینگونه اقدامات شورای امنیت را 'پست و رذیلانه' خواند و تاکید کرد کشورش از هر تلاشی برای رویارویی با تحریم های اعمال شده فروگذاری نخواهد کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان