arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

حمایت متقابل ایران و ترکیه برای انتخابات آتی سمیک

همچنین قدیر بال، قائم مقام وزارت اقتصاد ترکیه با اشاره به این که عمده محصولات وارداتی از ایران نفت و پتروشیمی است، گفت: علاوه بر این محصولات متنوع دیگری به ترکیه از طرف ایرانی‌ها صادر می‌شود و ما مایل به گسترش روابط تجاری هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در نشستی با معاون قائم مقام وزیر اقتصاد ترکیه و هیات همراه دیدار و راهکارهای حمایت دوجانبه که به منظور تعیین اعضای دو کشور در انتخابات پیش روی سازمان بین المللی استاندارد و موسسه استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (سمیک) را بررسی کردند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران، سازمانی حاکمیتی و فرابخشی زیر نظر رییس جمهور است، بر بهبود و گسترش روابط بین ایران و ترکیه تاکید کرد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: یکی از طرف‌های تجاری عمده ایران، ترکیه است و طی ۱۰ سال اخیر چند تفاهم نامه همکاری و برنامه اجرایی با ترکیه به امضا رسیده است.

پیروزبخت با اشاره به همکاری نزدیک ایران و ترکیه در موسسه استاندارد سازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (سمیک) گفت: لازم است دو کشور در تعیین اعضای شورای تایید صلاحیت این موسسه هماهنگی بیشتری داشته باشند.
نظرات بینندگان