arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶

مولاوردی: آموزش حقوق شهروندی از سنین پایه شروع شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مولاوردی: آموزش حقوق شهروندی از سنین پایه شروع شود 
دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی ساز و کار اجرایی کردن منشور حقوق شهروندی را خط مشی دولت دوازدهم دانست و گفت: یکی از موضوعات مهم برای تحقق این کار، همکاری سه قوه است.

به گزارش ایرنا، شهیندخت مولاوردی روز پنجشنبه در همایش حقوق شهروندی و توسعه پایدار در سنندج اظهار کرد: آموزش و توانمندسازی در زمینه حقوق شهروندی از موضوعات مهم در جامعه است و دولت دوازدهم با توجه به برنامه ایی که رئیس جمهوری ارائه دادند یکی از اولویت ها توجه به تحقق و اجرایی این حقوق است.
 
وی افزود: در 100 سال اخیر این مطالبه را در جامعه خود داشته ایم ولی هنوز چالش های نظری و عملی برای تحقق این حقوق وجود دارد که با تلاش های انجام گرفته، مرحله اعلام و ابلاغ تمام شده و اکنون زمان اقدام و عمل است.
 
به گفته وی، در سراسر کشور انجمن ها و موسسات حقوقی در این راستا فعال شده و برنامه هایی ارائه داده اند و دولت برنامه 100 روزه ای دارد البته آموزش و ظرفیت سازی در خود منشور نیز مورد توجه قرار داده است.
 
مولاوردی تاکید کرد: در برنامه 100 روزه دولت و پس از تقسیم کار ملی در این زمینه باید از ظرفیت های در اختیار برای پیشبرد برنامه ها استفاده کرد و قدم های اساسی برای زمینه سازی تحقق مفاد منشور حقوق شهروندی برداریم.
 
وی یادآور شد: هنوز نظام آموزش و پرورش به جایگاه و محتوایی که مورد نظر است نرسیده و باید به این باور برسیم که از سنین پایه آموزش های لازم برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن حقوق شهروندی را در جامعه شروع شود.
 
دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی اضافه کرد: باید از ظرفیت های علمی، دینی و مذهبی، احزاب، رسانه ها و سازمان های مردم نهاد برای گسترش گفتمان حقوق شهروندی و اجرای منشور آن استفاده شود.
 
به گزارش «انتخاب»، منشور حقوق شهروندی 29 آذر سال 95 و در 29 ماده توسط رئیس جمهوری رونمایی شد.
 
در بندهای این منشور حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی، کرامت و برابری انسانی، آزادی و امنیت شهروندی، مشارکت در تعیین سرنوشت، اداره شایسته و حسن تدبیر، آزادی اندیشه و بیان، دسترسی به اطلاعات، دسترسی به فضای مجازی، حریم خصوصی، تشکل، تجمع و راهپیمایی، تابعیت، اقامت و آزادی رفت ‌و آمد، تشکیل و برخورداری از خانواده، برخورداری از دادخواهی عادلانه، اقتصاد شفاف و رقابتی، مسکن، مالکیت، اشتغال و کار شایسته، رفاه و تأمین اجتماعی، دسترسی و مشارکت فرهنگی، آموزش و پژوهش، محیط زیست سالم و توسعه پایدار و صلح، امنیت و اقتدار ملی مورد تأکید قرار گرفته است.
 
دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی روز پنجشنبه به منظور شرکت در همایش حقوق شهروندی و توسعه پایدار و نشست تخصصی زنان به استان کردستان سفر کرده است.
نظرات بینندگان