arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶

بیل گیتس در مورد مراکز تحقیقاتی انگلیس چه در سر دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در بخش تحقیقات علم و فناوری بریتانیا معتقد است که جایگاه علمی این کشور پس از خروج از اتحادیه اروپا همچنان تداوم خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از تلگراف، طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یا پس از نتایج همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ با جدیت بیشتری در دست اقدام است،  به‌طوری‌که حکومت بریتانیا اعلام کرد در ۲۹ مارس ۲۰۱۷ فرایند رسمی خروج آغاز خواهد شد.

 کارشناسان سیاسی مسائل غرب اروپا معتقدند که در دیرترین حالت تا ۳۱ مارس ۲۰۱۹ بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. طرح خروج از اتحادیه درست از زمان پیوستن این کشور به اتحادیه در سال ۱۹۷۳ از سوی گروه‌های مدافع و احزاب سیاسی راست‌گرا مطرح شد.

بنیانگذار شرکت مایکروسافت که هنوز صاحب عنوان ثروتمندترین مرد جهان است تا قبل از سرمایه‌گذاری اخیر معتقد بود که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا جایگاه پیشتازی این کشور در عرصه علم و فناوری را مخدوش می‌کند.

وی پس از امضاء توافق‌نامه سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیون پوندی در بخش علم و فناوری کشور انگلیس عنوان کرد که با خروج این کشور از اروپای واحد، جایگاه نخست آن در عرصه تولید علم و فناوری پایدار باقی خواهد ماند.

بیل گیتس با سرمایه‌گذاری در بهترین دانشگاه‌های جهان در انگلستان مثل دانشگاه لیورپول، لندن، کمبریج و آکسفورد به دنبال خلق نوآوری بیشتر برای به روزرسانی بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس است.
نظرات بینندگان