arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶

حملات تروریستی در جنوب عراق / شهادت ۳ ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع امنیتی عراق از وقوع انفجار در داخل رستورانی در استان ذی قار واقع در جنوب عراق و شهادت ۳ ایرانی خبر دادند.

به گزارش انتخاب، وزارت کشور عراق اعلام کرد که تعدادی افراد ناشناس ظهر امروز (پنجشنبه) به شهروندان عراقی در داخل رستورانی در استان ذی قار حمله مسلحانه کردند و همزمان خودرویی بمب گذاری شده در غرب این استان منفجر شد.

منابع خبری عراق گزارش داد که این خودروی بمب گذاری شده ظهر امروز در رستورانی در شهرستان البطحا در شمال ناصریه و بین البصره و ذی قار منفجر شد. یک منبع امنیتی عراق گفته که در حادثه حمله به رستوران ذی قار پنج نفر کشته و 25 نفر از جمله چند ایرانی زخمی شدند.

منبع امنیتی افزود: در این حادثه تعدادی از زائران ایرانی نیز در داخل رستوارن بودند که شهید و یا مجروح شدند. خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد که در این انفجار هفت نفر از جمله سه ایرانی به شهادت رسیدند.

شبکه خبری السومریه نیوز به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش داد که عناصر مسلح با لباس‌های نظامی وارد رستوران «فدک» در غرب ذی قار شدند و سپس به تیراندازی کورکورانه به سمت کسانی که در داخل رستوران بودند، اقدام کردند.

وی افزود: عناصر مسلح پس از این حادثه، به مرکز ایست و بازرسی فدک حد فاصل بین ذی قار و المثنی حمله و یکی از خودروهای خود را منفجر کردند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان