arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۹ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۰

اطلاعیه وزارت ورزش: نهادهای امنیتی فردی كه در فدراسیون شنا بوده را رد صلاحیت كرده‌اند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سایت رسمی وزارت ورزش اطلاعیه‌ای عجیب روی خروجی خود قرار داده است. 

به گزارش خبرآنلاین؛ پس از آنكه وزیر ورزش طی حكمی رئیس فدراسیون شنا را از سمتش بركنار كرد، رئیس مخلوع در مصاحبه‌هایی تند، از وزیر ورزش انتقاد كرد. چند ساعت پس از این انتقادها، سایت رسمی وزارت ورزش اطلاعیه‌ای مخابره كرد و آن را خبر اول خود قرار داد.
 
در این اطلاعیه كه با تیتر «نهاد‌های امنیتی فردی كه در فدراسیون شنا بوده را رد صلاحیت كرده‌اند» منتشر شده، بدون این‌كه نامی از رئیس فدراسیون شنا برده شود، نوشته شده است: «وزارت ورزش و جوانان از رسانه‌های گروهی خواست نسبت به انعكاس برخی اخبار با دقت بیشتری عمل كنند. 

بعضی رسانه‌ها مبادرت به درج مصاحبه و خبر از چگونگی عزل در یكی از فدراسیون‌های ورزشی نموده‌اند. 

به اطلاع می‌رساند فردی كه در فدراسیون شنا مشغول بوده است هیچ‌گاه ابلاغ رسمی را در فدراسیون مورد نظر نداشته واز ابتدای كار به دلیل داشتن تخلفات و عدم صلاحیت لازم توسط نهاد‌های امنیتی رد صلاحیت شده و لازم بود جهت سامان‌بخشی این رشته مهم و پایه ورزشی هر چه سریع‌تر سرپرست آن تعیین گردد. لذا از رسانه‌های گروهی در خواست می‌شود در جهت رسالت اطلاع‌رسانی از درج این‌گونه اخبار پرهیز كنند.» 

وزارت ورزش در حالی چنین واكنشی نشان داده و رئیس سابق فدراسیون را از نظر نهادهای امنیتی فاقد صلاحیت دانسته كه این شخص حدود دو سال در راس فدراسیون شنای ایران بوده. رئیس سابق فدراسیون شنا كه سایت وزارتخانه حتی نامی از او نیاورده‌! 

از نایب رئیس كنفدراسیون شنای غرب آسیا كه حالا گفته می‌شود صلاحیت لازم نظارتی را نداشته و به همین دلیل عزل شده است.

او كه تا همین دو هفته قبل مقرب‌ترین رئیس به معاون رئیس‌جمهوری در سازمان تربیت بدنی بود. رئیس مخلوعی كه در دو سال ریاست قانونی‌اش بر فدراسیون شنا‌، بیش از 50 سفر بین‌المللی با مجوز شورای برون‌مرزی سازمان تربیت بدنی داشته و حالا سئوال اینجاست كه چنانچه بپذیریم اتهامات علیه رئیس سابق فدراسیون شنا درست باشد‌، او چگونه در مجمع این فدراسیون از 45 رای، 44 رای را به خود اختصاص داد؟

آن هم در مجمعی كه قبل از تشكیلش وحید مرادی و بسیاری از رقیبان آیت‌اللهی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقادهایی فراوان علیه سرپرست وقت فدراسیونش مطرح كرده بودند‌. راستی چرا در همان زمان به ابهامات نظارتی در این باره پاسخی داده نشد؟ آیا آن زمان در یك دذستگاه دولتی تخلفی صورت گرفته یا امروز به اسم نهاد‌های نظارتی‌، تصمیمی توجیه می‌شود؟ این‌ها همه ابهاماتی است كه شاید بد نباشد‌، متولیان جدید ورزش كشور چنانچه ورزش دوستان را غریبه نمی‌دانند‌، برای‌شان پاسخی مكتوب داشته باشند.
نظرات بینندگان