arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶

سندرز به ترامپ: پاسخگوی تبعات اقدامات خود باش

«قانون مراقبت بهداشتی آمریکایی (AHCH) موسوم به «ترامپ کر» مارس 2017 با هدف لغو قانون اوباماکر ارائه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سندرز به ترامپ: پاسخگوی تبعات اقدامات خود باش 
«برنی سندرز» نامزد پیشین ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب دمکرات، درتوئیتی با انتقاد شدید از رئیس جمهور آمریکا و با تاکید بر اینکه خدمات سلامت حق مردم است، نوشت: رئیس جمهور آمریکا باید پاسخگوی تبعات اقدامات خود باشد.

به گزارش ایرنا، سندرز در صفحه شخصی خود در توئیتر در پاسخ به ترامپ که قانون بیمه درمانی مقرون به صرفه موسوم به اوباماکر را برای مردم آمریکا رنج آور توصیف کرده بود، نوشت: نه آقای رئیس جمهور! فراهم کردن خدمات سلامت به عنوان حق هر زن و کودکی، نه فقط امری رنج آور نیست، که دقیقا همان چیزی است که ما باید انجام دهیم.
 
سندرز تاکید کرد: آنچه که رنج آور است، حمایت شما( ترامپ) از پایان دادن به 23 میلیون بیمه سلامت است. این است آن امر رنج آور و ما به تو اجازه نمی دهیم که از تبعات ( این اقدام نادرست) فرار کنی.
 
در همین خصوص و به گزارش پایگاه اینترنتی هیل، نتایج نظرسنجی سازمان « بنیاد خانواده کیسِر» (Kaiser Family Foundation) در آمریکا حکایت از آن دارد که آمریکایی ها اکنون دیدگاه های مثبت تری به قانون مراقبت بهداشتی مصوب سال 2010 دارند و حمایت از این قانون در مقایسه با نتایج نظرسنجی ماه گذشته دو درصد افزایش یافته است.
 
بر اساس نظرسنجی سازمان بنیاد خانواده کیسر، از هر 10 آمریکایی 6 نفر بیان کردند که شکست جمهوری خواهان در سنا در لغو قانون اوباماکر «مساله خوبی» بوده است و فقط 35 درصد این اقدام را تایید نکردند و خواستار لغو این قانون شدند.
 
در رابطه با مشکلات ناشی از قانون اوباماکر نتایج این نظرسنجی حاوی خبر خوبی برای جمهوری خواهان نبود.
 
60 درصد از آمریکایی ها گفتند که ترامپ و جمهوری خواهان که کنترل هر دو مجلس کنگره را در اختیار دارند اکنون مسئول مشکلات ناشی از این قانون هستند. در حالی که کمتر از نیمی از پاسخ دهندگان (28 درصد) مشکلات ناشی از آن را برعهده دمکرات ها و اوباما دانستند.
بیشتر شرکت دهندگان در این نظرسنجی از ترامپ و جمهوری خواهان خواستند تلاشهایشان را برای لغو قانون اوباماکر را متوقف کنند و در مقابل بر تقویت وضعیت سلامت و تثبت قوانین مربوطه متمرکز شوند. 69 درصد از آمریکایی با این طرح موافقت کردند و در مقابل تنها 29 درصد خواستار تلاش های بیشتری برای لغو این قانون شدند.
 
این نظرسنجی با مشارکت یک هزار و 211 نفر از شهروندان بزرگسال آمریکایی و در فاصله زمانی اول تا ششم آگوست (10 تا 15 مرداد) از طریق تماس با تلفن خانگی و تلفن همراه انجام شد. ضریب خطای این نظرسنجی سه درصد بوده است.
 
اوباماکر مهمترین مقررات پیاده شده در خصوص نظام بهداشتی آمریکا از زمان تصویب برنامه های مدیکر و مدیکید در 1965 است که افزودن بر کیفیت و مقرون به صرفه گی بیمه سلامت و کاستن از هزینه های مراقبت سلامت را هدف قرار می دهد.
 
«قانون مراقبت بهداشتی آمریکایی (AHCH) موسوم به «ترامپ کر» مارس 2017 با هدف لغو قانون اوباماکر ارائه شد.
 
با وجود وعده های تبلیغاتی ترامپ برای لغو اوباماکر، لغو این قانون با مخالفت سه تن از سناتورهای امریکایی در دستیابی به حد نصاب آرا ناکام ماند.
نظرات بینندگان