arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۰

حمله 300 موتور سوار با سنگ به ايستگاه پليس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بيش از 300 موتورسيكلت سوار با پرتاب سنگ، يك ايستگاه پليس در سرينگر را مورد حمله قرار دادند كه اين درگيري پنج ساعت به طول انجاميد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، بر اثر درگيري ميان موتورسواران و پليس، شش پليس زخمي و بيش از 70 نفر نيز بازداشت شدند.
پليس سرينگر اعلام كرده است كه در اين درگيري‌ها 10 موتورسيكلت را نيز توقيف كرده است.

اين درگيري در شب قدر رخ داده است، پليس مدعي شده كه نيروهاي امنيتي مشغول تسهيل كردن صفوف نمازگزاران در مساجد مختلف بوده كه در بيش از 300 موتور سوار در شهر قديمي با پرتاب سنگ به ايستگاه پليس حمله كرده‌اند. در اين درگيري‌ها همچنين دو پمپ‌بنزين نيز به آتش كشيده شده است.

بنابر گزارش‌ها هر يك از موتور‌ها داراي سه سرنشين بوده است كه يك نفر راننده بوده و فردي كه در وسط نشسته بود سنگ‌ها را در لباس خود جمع و نگه داشته و نفر سوم كه در پشست سر نشسته بود به پرتاب سنگ مبادرت ميكرده است.
 
* عفو عمومي بيش از 1200 جوان از سوي دولت كشمير

عمر عبدالله سر وزير جامو و كشمير اعلام كرد كه بيش از 1200 جواناني كه در جريان سنگ‌پراكني تابستان سال گذشته دستگير شده بودند، مورد عفو عمومي قرار گرفته‌اند.
 
وي اعلام كرد كه تصميم گرفته‌اند تا به جوانان فرصت دوباره‌اي داده شود. البته اين طرح عفو عمومي تنها شامل جواناني مي‌شود كه در سنگ‌پراكني حضور داشتند و كساني كه در آتش سوزي ها مشاركت داشته‌اند تحت اين طرح قرار نمي‌گيرند.

پيشترنيز سيد علي گيلاني رهبر حزب كنفرانس حريت از دولت خواسته بود تا روز عيد فطر جوانان دستگير شده در ناآرامي‌هاي سال گذشته را آزاد كند.

هفته گذشته نيز دولت 12 زنداني سياسي را آزاد كرد. سيد علي گيلاني تهديد كرده بود كه اگر دولت به خواسته وي بي‌توجهي كند اعتراضاتي را عليه دولت سازماندهي خواهد كرد.
نظرات بینندگان