arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶

قاضی عسکر:‌ بیشتر توافق ها با عربستان برای حج امسال تحقق یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج جمهوری اسلامی ایران درباره حج امسال گفت: بیشتر توافق های انجام شده با وزارت حج کشور میزبان، تحقق یافت و در دیدار با وزیر حج عربستان، وی از نظم و انضباط و معنویت حاجیان کشورمان ابراز رضایت و تشکر کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از جمعه پایگاه اطلاع‌ رسانی حج، «سیدعلی قاضی عسکر» در آخرین دعای کمیل بعثه مقام معظم رهبری در هتل «‌ویولت» مکه مکرمه، افزود: رهبر معظم انقلاب و شعار امسال حج مبنی بر «معنویت؛ اقتدار ملی و همبستگی اسلامی» محقق شد و حج امسال تجلی رشد و بالندگی ملت ایران بود.
 
 قاضی عسکر:‌ بیشتر توافق ها با عربستان برای حج امسال تحقق یافت
 
به گفته وی، ‌معنویت به عنوان یکی از محورهای شعار حج امسال با حضور عاشقانه زایران کشورمان در حرمین شریفین، نمازهای جماعت، تلاوت قرآن و دعای روحبخش عرفه در سرزمین عرفات متجلی شد.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تشریح جنبه ‌اقتدار ملی در شعار حج امسال، ابرازامیدواری کرد، برگزاری مطلوب آیین این دوره، زمینه را برای سفرهای عمره و حج سال آینده فراهم سازد.
 
وی درباره موضوع همبستگی اسلامی نیز گفت: حاجیان ایرانی امسال به همه کشورهای اسلامی نشان دادند طرفدار وحدتند و در حج به دنبال طرح مسائل فرقه ای و قومی نیستند.
 
قاضی عسکر یادآوری کرد: امسال 15 هزار زایر ایرانی اهل سنت به حج مشرف شدند و زندگی جمعی شیعیان و اهل تسنن ایران در کنار یکدیگر نمونه ای از وحدت و اتحاد و همبستگی اسلامی بود.
 
وی گفت: رعایت برنامه زمانبندی اعلام شده برای ایام تشرف باعث شد یک حج مطلوب و روان انجام شود.
 
** ادامه پیگیری شناسایی پیکر 11 شهید حادثه منا
 
سرپرست حجاج کشورمان از ادامه پیگیری برای شناسایی پیکر 11 تن از شهیدان حادثه منا که 2 سال پیش اتفاق افتاد، خبر داد و گفت در مذاکرات اخیر با وزیر حج عربستان درباره پیگیری امور مربوط به حوادث مسجدالحرام و منا رایزنی و تبادل نظر شده است.
 
قاضی عسکر خطاب به حاجیان ایرانی گفت: نورانیت حج را حفظ و سعی کنیم در نمازهای جماعت و جلسات قران حضور داشته باشیم و چشم و گوش و زبان خویش را پس از حج نیز حفظ کنیم.
 
وی از زایران خواست پیشنهاد و انتقاد خود را به طور مکتوب در اختیار کارگزاران حج قرار دهند.
به گزارش ایرنا، امسال بیش از 86 هزار زایر ایرانی برای حج تمتع عازم سرزمین وحی شدند که 68 هزار نفر آنها توسط هواپیمایی ایران ایر و حدود 18 هزار نفر دیگر توسط هواپیمایی سعودی از 20 فرودگاه عازم مدینه منوره و مکه مکرمه شدند.
 
عملیات رفت زایران ایرانی از هشتم مردادماه آغاز شد و چهارم شهریورماه به پایان رسید و عملیات بازگشت حاجیان ایرانی از چهاردهم شهریورماه آغاز شد و تا پنجم مهرماه ادامه دارد.

هنوز بیش از 35 هزار حاجی ایرانی در مکه مکرمه و بیش از 11 هزار نفر در مدینه منوره حضور دارند و تاکنون بیش از 32 هزار حاجی ایرانی وارد کشور شده اند.

طبق برنامه ریزی ها، آخرین پرواز زایران ایرانی به مقصد کشور از فرودگاه های جده و مدینه به ترتیب در روزهای سی و یکم شهریور و چهارم مهرماه انجام می شود.
نظرات بینندگان