arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶

ترزا می: سطح هشدار امنیتی در انگلیس «شدید» باقی می‌ماند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ترزا می نخست‌وزیر انگلیس پس از شرکت در نشست اضطراری درباره حادثه تروریستی متروی لندن اعلام کرد که سطح هشدار امنیتی در انگلیس «شدید» باقی می‌ماند.

به گزارش انتخاب، 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگو با اسکای نیوز گفت: این حادثه در پی انفجار یک بسته صورت گرفت که به افراد زیادی آسیب رساند؛ 22 نفر مجروح شده و به بیمارستان منتقل‌شده‌اند. ذهن من همراه آن‌هایی است که براثر این حادثه آسیب‌دیده‌اند.
 
ترزا می: سطح هشدار امنیتی در انگلیس «شدید» باقی می‌ماند 
 
وی اعلام کرد: سطح هشدار امنیتی در انگلیس «شدید» باقی می‌ماند؛ این به این معناست که حمله تروریستی در این کشور به‌شدت محتمل است؛ بااین‌حال این سطح در جریان تحقیقات پلیس در رابطه با حادثه اخیر، مرور خواهد شد.
 
نخست‌وزیر انگلیس افزود: مردم بایستی به فعالیت‌های روزانه خود ادامه داده، اما هوشیاری خود را حفظ کنند. افرادی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند حضور بیشتر نیروی‌های پلیس را احساس خواهند کرد و پلیس اقدامات لازم را برای حفاظت از مردم صورت می‌دهد.

وی گفت: سطح تهدیدهای امنیتی که ما با آن مواجه هستیم شدید است، اما با همکاری یکدیگر قادر هستیم تا آن را شکست دهیم.

ترزا می اظهار داشت: ما بایستی علاوه بر تهدیدهای امنیتی، با نفرت و افراط‌گرایی که در تروریسم نهفته است مبارزه کنیم؛ در همین رابطه اختیارات دستگاه‌های امنیتی‌مان را مورد تجدیدنظر قرار می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها قدرت لازم را در اختیاردارند.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین دخالت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد حادثه تروریستی مترو لندن را مورد انتقاد قرارداد و گفت: به نظر من گمانه‌زنی از سوی هر کس در رابطه با تحقیقاتی که در جریان است کار مفیدی نیست. همان‌طور که عرض کردم نیروهای پلیس مشغول تحقیق در رابطه با ابعاد کامل این حمله بزدلانه هستند تا عاملان آن را شناسایی کنند.

صبح امروز(جمعه) براثر انفجار یک بمب دست‌ساز در ایستگاه مترو پارسونز گرین در غرب لندن، 22 تن مجروح شدند.

پلیس لندن این حادثه را تروریستی خوانده، اما تاکنون عامل آن دستگیر نشده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان