arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶

روزنامه روسی: سفر حریری به مسکو برای سهم پیروزی در سوریه موفق نبود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه روسی ماسکوفسکی کامسامولتس نوشت: سعد حریری نخست وزیر لبنان برای گرفتن سهم از پیروزی ها در سوریه به مسکو سفر و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد، اما موفق نبود.

به گزارش انتخاب، یلنا یگورُوا کارشناس سیاسی روز جمعه در این باره افزود: بازیگر جدیدی در درگیری سوریه نمایان شده که نمی‌خواهد تاج نخل پیروزمندان استثنائاً به ایران و روسیه تعلق گیرد.
 
روزنامه روسی: سفر حریری به مسکو برای سهم پیروزی در سوریه موفق نبودروزنامه روسی: سفر حریری به مسکو برای سهم پیروزی در سوریه موفق نبود

این روزنامه در ادامه با بیان اینکه نخست وزیر لبنان بلندپروازی های خود را به پوتین گفته است، نوشت: به گفته وی، ارتش لبنان آماده است نبرد با تروریست‌ها در مرز با سوریه را تقویت کند، اما برای این منظور به دریافت تسلیحات پیشرفته روسی نیاز دارد.

رسانه روسی نوشت: از آنجا که لبنان مدت طولانی رئیس‌جمهور نداشت، نخست وزیر این کشور برای احیای همکاری ها با روسیه روانه مسکو شد. حریری علاقه دولت خود را به فعال سازی روابط در بخش‌های تجاری و سرمایه گذاری با روسیه بیان کرد.

ماسکوفسکی کامسامولتس ادامه داده است: مقام های لبنانی تا این اواخر سیاست دخالت نکردن را پیشه کرده و در هر مورد ممکن می‌گفتند، اوضاع سوریه به بیروت ارتباطی ندارد، اما پیشرفت مشهود نظامیان سوری در مبارزه با تروریسم با حمایت ایران و روسیه، لحن لبنانی ها را تغییر داد.

در گزارش روزنامه روسی خاطرنشان شد: مقام های لبنانی این واقعیت را درک می‌کنند که سهیم شدن در پیروزی مشترک اجازه می‌دهد، در مرحله وارد صحنه شدن دیپلمات ها فعال تر از منافع خود دفاع کنند، ولی ارتش لبنان برای مبارزه با تروریسم به تسلیحات مؤثرتر از جمله روسی نیاز دارد.

روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس نوشته است: نخست وزیر لبنان امیدوار است پس از حل بحران نقش مهمی در احیای سوریه ایفا کرده و از این روند سود ببرد، اما رییس ‌جمهوری روسیه نخواست آب پاکی روی دست حریزی ریخته باشد.

پوتین گفت: برای من مهم است با موضع سران همه کشورهای منطقه آشنا شوم. رسانه روسی در پایان نوشت: رئیس جمهوری روسیه این واقعیت را خوب درک می‌کند که سرنوشت سوریه و دولت اسد در بیروت تعیین نمی‌شود.

سعد حریری در سفری دو روزه به روسیه که روز سه شنبه پایان یافت با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری، دیمیتری مدودیف نخست وزیر و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان