arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۰

ایران جزء ۵ کشور نخست تخریب‌ کننده جنگل است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهدی سنایی در تشریح سئوال خود از وزیر جهاد کشاورزی افزود: وزارت جهادکشاورزی برای سوء مدیریت موجود در حفاظت از منابع طبیعی و حجم بالای تخریف جنگلهای کشور چه برنامه‌ای را تدوین کرده است.

به گزارش مهر نماینده مردم نهاوند در مجلس با انتقاد از افراط‌ها و تفریط‌های موجود مدیریت منابع طبیعی گفت: هم‌اکنون در بسیاری از شهرستان‌ها شاهد برخورد شدید با دامداران و کشاورزان به بهانه حفاظت از مراتع هستیم.

وی تاکید کرد: اداره منابع طبیعی در شهرستان‌ها با سختگیری و افراط با دامداران و کشاورزان برخورد می‌کنند، به‌طوری که بخش وسیعی از انرژی و وقت کشاورزان در دادگاه برای دفاع در مقابل شکایت منابع طبیعی صرف می‌شود.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از کم کاری و اهمال در تخریب منابع طبیعی کشور از سوی نهاد‌ها و ادارات دولتی گفت: در مقابل افراط و زیاده‌روی در مقابل دامداران و کشاورزان شاهد تفریط در مقابل فعالیت‌های تخریب‌کننده نهادهای دولتی هستیم.

سنایی تاکید کرد: امروزه بخش وسیعی از جنگل‌ها و مراتع کشور به وسیله فعالیت نهاد‌ها و سازمانهای دولتی تخریب شده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با موضوع زمین‌خواری به عنوان مهم‌ترین ابزار موجود در تخریب منابع طبیعی کشور چه اقدامی انجام داده است.

وی، حجم تخریب جنگلهای کشور را ۳۳ درصد خواند و گفت: در دو دهه گذشته حجم جنگلهای کشور از ۱۸ میلیون هکتار به ۱۲. ۴ میلیون هکتار رسیده است.

سنایی تاکید کرد: در سه سال گذشته ۱۸هزار هکتار از پوشش گیاهی در زاگرس نابود شده است که دولت و دستگاه‌های مسئول باید در باره آن پاسخگو باشند.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، ایران را جزو ۵ کشور نخست تخریب کننده جنگل‌ها خواند و گفت: ایران اگرچه جز ۴۵ کشور صاحب جنگل دنیا است، ولی به علت بالا بودن حجم تخریب جنگل در ردیف ۵ کشور نخست جهان قرار دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند خوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
4
نیز رتبه نخست در تخریب و خشکاندن دریا ( دریاچه ارومیه)
بیخبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
0
4
اقا تبریک تبریک!! مبارک باشه ایشالا رکوردای دیگرم میزنیم تو دستور کار هست!!!!!
نظرات بینندگان