arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶

انگلیس هم با برگزاری همه پرسی کردستان عراق مخالفت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت خارجه انگلیس از مخالفت لندن با برگزاری همه پرسی در کردستان عراق خبر داد.

به گزارش انتخاب، دولت انگلیس نیز روز شنبه مخالفت خود با برگزاری همه پرسی در کردستان عراق را اعلام کرد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس  در این زمینه گفت: «انگلیس از برگزاری همه پرسی مورخ  25 سپتامبر که دولت کردستان عراق خواهان آن است، حمایت نمی‌کند. این همه پرسی خطر بروز بی‌ثباتی در منطقه را هنگامی که تمرکز باید بر شکست داعش باشد، افزایش می‌دهد.به همین دلیل، انگلیس مذاکرات جدیدی را بین دولت  منطقه کردستان و دولت عراق در مورد آینده اربیل و بغداد ارائه کرده است.

مذاکرات باید بدون پیش شرط  و محدویت زمانی باشد و همه مسائل مورد اختلاف بین دو طرف باید مذاکره شود و از سوی جامعه بین الملل حمایت شود. انگلیس از دولت کردستان می‌خواهد تا از این فرصت استفاده کند و وارد مذاکرات جدی با بغداد شود.»

سفارت آمریکا در بغداد نیز در بیانیه‌ای درباره همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان، بار دیگر اعلام کرد که این همه‌پرسی را تایید نمی‌کند.

در این بیانیه آمده است: «آمریکا بارها به رهبران منطقه کردستان اعلام کرده که این همه‌پرسی تمرکز بر روی تلاش‌های جاری برای شکست داعش و برقراری ثبات در مناطق آزادشده را مخدوش می‌کند.»

سفارت آمریکا همچنین برگزاری همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان در مناطق مورد منازعه را اقدامی تحریک آمیز و تلاش علیه ثبات عراق دانست و بار دیگر از دولت منطقه کردستان خواست که با لغو این همه‌پرسی وارد گفت‌وگوهای جدی و مستمر با بغداد شود. گفت‌وگوهایی که آمریکا بارها اعلام کرده است برای تسهیل روند آن، وارد عمل خواهد شد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان