arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶

پروانه سلحشوری: فدراسیون فوتبال در جایگاهی نیست که مانع حضور مسئولان خانم کشور در مراسمی شود/ از ابزارهای نظارتی استفاده می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس فراکسیون زنان مجلس با اشاره اینکه فدراسیون فوتبال در جایگاهی نیست که مانع حضور مسئولان خانم کشور در مراسمی شود، تصریح کرد: مجلس از ابزارهای نظارتی، موضوع را از وزارت ورزش پیگیری می‌شود.

پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به عدم دعوت از زنان شورای شهر مشهد در مراسم افتتاح ورزشگاه امام رضا(ع)، گفت: جای تعجب دارد در حالیکه فراکسیون زنان مجلس پیگیر حضور خانوادگی تماشاگران در استادیوم‌های ورزشی است، چنین اقدامی در مشهد صورت گیرد و این امر به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دعوت نکردن از زنان شورای شهر مشهد برای افتتاح ورزشگاه امام رضا(ع) با هیچ یک از پروتکل‌های موجود همخوانی ندارد، درباره اینکه عنوان شده است عدم دعوت از خانم‌های عضو در شورای شهر مشهد سیاست فدراسیون فوتبال بوده است، گفت: فدراسیون فوتبال و آقای تاج چنین جایگاهی را ندارد که بخواهد دستور دعوت نکردن از مسئولان خانم کشور را بدهد.

وی با اشاره به حضور خود و برخی از اعضای فراکسیون زنان مجلس به منظور بازدید از ورزشگاه‌ها و حضور خانم سیاوشی در مسابقه ایران و سوریه، تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان باید پاسخگوی مجلس در این زمینه باشد و این موضوع پس از بازگشایی تعطیلات تابستانی مجلس در قالب استفاده از ابزارهای نظارتی از وزارتخانه پیگیر این مسئله می‌شود.

سلحشوری به سایر اظهار نظرات غیر کارشناسی تاج رییس فدراسیون فوتبال کشور در خصوص عدم حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی اشاره و اظهار کرد: چنین اظهار نظرهایی پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی به هیچ وجه موجه نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه تاج باید نسبت به این اتفاق در مشهد که به فدراسیون فوتبال نسبت داده شده پاسخگو باشد، ادامه داد: از سوی دیگر باید بررسی کرد که مسئولان استانی توپ را در زمین فدراسیون فوتبال نیندازند و در این خصوص خودسر عمل نکرده باشند.

وی ادامه داد: بر اساس تعریف قانون فدراسیون‌ها در قالب حکومت نمی‌گنجند و این مسئله می‌‎تواند توجیهی باشد که فدراسیون‌ها از پاسخگویی در این رابطه طفره بروند.

سلحشوری افزود: از اینکه معاونت زنان ریاست جمهوری، وزیر ورزش و جوانان و معاون اول رییس جمهوری نسبت به مسئله‌ای که فراکسیون زنان مجلس آغازگر آن بود، ورود کرد، خرسندیم؛ امیدواریم با عزم ایجاد شده بین مجلس و دولت این مهم محقق شود.

رییس فراکسیون ورزش مجلس گفت: پویشی در قالب "نه به ورزشگاه‌های مردانه" راه افتاده است که چند نفر از آقایان عضو شورای شهر مشهد گفته‌اند به علت اینکه مجوز برای حضور همکاران خانم آنها در ورزشگاه صادر نشده، ایشان نیز در ورزشگاه حضور پیدا نخواهند کرد.
نظرات بینندگان