arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶

سازمان بهزیستی: ۸ میلیون نفر از جمعیت کشور سالمند هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون توانبخشی بهزیستی کشور با اشاره به جمعیت هشت میلیونی سالمندان در کشور گفت: جمعیت سالمند در کشور رو به افزایش است.

به گزارش انتخاب، حسین نحوی‌نژاد در حاشیه مراسم افتتاح اولین مرکز خیریه توانبخشی و مراقبتی سالمندان در کرمانشاه، اظهار داشت: جمعیت سالمند کشور رو به افزایش است و باید آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه اولویت با نگهداری سالمندان در خانواده است، بیان کرد: با این وجود در برخی شرایط مجبور به نگداری از این عزیزان در مراکز نگهداری روزانه و شبانه هستیم.

وی ساخت و تجهیز مراکز نگهداری روزانه را در اولویت دانست و گفت: باید در همه شرایط منزلت و احترام سالمندان حفظ شود.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور در مراسم افتتاح مرکز خیریه سالمندان کرمانشاه، عنوان کرد: این مرکز بدون اعتبارات دولتی و با حمایت خیران راه‌اندازی شده است.

افتتاح نخستین مرکز اختلالات «بلع» غرب کشور در کرمانشاه

انوشیروان محسنی‌بندپی در حاشیه افتتاح نخستین مرکز اختلالات بلع غرب کشور در استان کرمانشاه، اظهار داشت: در مجموع سه مرکز تخصصی اختلالات بلع در کشور وجود دارد که این مرکز نخستین مرکز در غرب کشور است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از ارائه خدمات تلفیقی در این مراکز خبر داد و گفت: خدماتی مانند دندانپزشکی، گفتار درمانی، تغذیه و فیزیوتراپی در این مرکز به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.

محسنی‌بندپی با اشاره به اینکه این مرکز با اعتبار بخش خصوصی راه‌اندازی شده است، بیان کرد: برای تجهیز این مرکز 250 میلیون تومان هزینه شده است.

این مرکز ماهانه ظرفیت ارائه خدمات به 50 نفر را دارد که بیشتر خدمات دندانپزشکی به صورت تخصصی در آن ارائه می‌شود و در صورت نیاز به بیهوشی به بیمارستان محمد کرمانشاهی ارجاع داده می‌شوند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان