arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

جزئيات پرداختهاي آمريکا به اعضا و فرماندهان طالبان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يک تبعه آمريکايي که بعنوان نفوذي در طالبان فعاليت مي کند در يادداشتي جزئيات مذاکرات با طالبان و طرحهاي شوم آمريکا در افغانستان را افشا کرد.

يک مسلمان چيني الاصل که اهل ايالت «نيوجرسي» است و در ارتش آمريکا فعاليت مي کند، از جزئيات مذاکرات ايالات متحده با طالبان پرده برداشت.

اين نظامي آمريکايي که خواست نامش فاش نشود، در يادداشت افشاگرانه خود نوشت: من مأمور مخفي ام و با داشتن 100 نيرو بعنوان فرمانده طالبان براي آمريکا فعاليت مي کنم. دوره آموزشي خود را در واشنگتن با هدف نابودي افغانستان و کشتن مردم گذراندم.

به گفته اين عضو ارتش آمريکا، هدف تمام طرحهاي ارتش آمريکا استحاله فرهنگ و امنيت افغانستان است. تمام آمريکاييها در پي يافتن مکاني امن براي گفتگو با طالبان هستند زيرا برگزاري اين نشست براي ارتش ايالات متحده و اعضاي طالبان که توسط آمريکا آموزش ديده اند، بسيار ضروري است.

اين تبعه آمريکايي در ادامه يادداشت خود نوشت: ارتش آمريکا به ما گفته تا به کاروان نيروهاي افغاني که تحت نظارت «مطيع ا... خان» رئيس پليس بزرگراه قرار دارد، حمله کنيم. آنها همچنين تسليحاتي را در اختيار ما قرار داده اند اما قادر به متوقف کردن اين کاروان نيستيم زيرا مطيع ا... خان نيروي بيشتري در اختيار دارد. وي گفت: طالبان که از مذاهب و قبيله هاي مختلف بوده، اعتقاد و ايمان خود را به ارتش آمريکا فروخته اند. آمريکاييها به ما مي گويند زمان آن فرارسيده تا اقدامات مناسب را انجام داده و در ازاي ارائه خدمات بهتر پول بيشتري را دريافت کرده و از خانواده شما نگهداري مي شود اما همه اين ادعاها پوچ است، بنابراين پس از مدت طولاني ارتش آمريکا را رها کرده و تصميم گرفتم تا به منزل خود بازگردم.

اين تبعه آمريکايي تأکيد کرد: دولت آمريکا به هر عضو طالبان 500 دلار و به هر سرکرده 1000 دلار و همچنين راديو، کارت اعتباري و سلاحهاي پر از گلوله و وسيله پرتاب موشک را مي دهد.
نظرات بینندگان