arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶

روشهای ساده برای از بین نفخ شکم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نفخ می تواند احساس ناراحتی در شما ایجاد کند و حتی باعث از بین رفتن اعتماد به نفس شما شود. چگونه می توانیم نفخ شکم را برطرف کنیم و با چه روش هایی این امر امکانپذیر خواهد بود توصیه های موثر در این زمینه را در ادامه مطلب برایتان آورده ایم

به گزارش «بهداشت نیوز» اگر اغلب با این مشکل مواجه هستید، شاید لازم باشد که برخی عادات ناسالم خود را کنار بگذارید و بیشتر غذاهای مغذی مصرف کنید. اگر همین حالا هم یک رژیم غذایی سالم دارید، باید به بررسی غذاهایی که میخورید بپردازید، چرا که بعضی از آنها ممکن است به این امر دامن بزنند.

یبوست و نفخ ممکن است ناشی از استرس، مصرف غذاهای ناسالم و کاهش باکتریهای خوب در روده ها باشد.

اگر اغلب دچار نفخ هستید، مشکل ممکن است ناشی از مصرف غذاهای زیر باشد:

نوشیدنی های گازدار

این نوشیدنیها در بدن کربن دی اکسید آزاد می کنند که به باد کردن شکم منتهی می شود.

لوبیا

لوبیا حاوی اولگوساکارید است که گوارش آن برای بدن سخت است. در نتیجه قبل از پختن لوبیا باید آن را بخیسانید تا قدری از این شکرها را از دست بدهد.

محصولات لبنی

نفخ و باد کردن شکم همچنین می تواند ناشی از مصرف بیش از اندازۀ پنیر، شیر یا ماست باشد. در نتیجه بهتر است آنها را با سویا، بادام یا نارگیل جایگزین کنید.

غذای شور

باید حواستان به میزان نمک غذاها باشد و مصرف نمکتان را به ۲۳۰۰ میلیگرم در روز محدود کنید.

سیب و هلو

سیب و هلو حاوی فیبرهای حل شدنی هستند و اگر معدۀ حساسی داشته باشید، تحملش برایتان سخت خواهد بود. هر چند که این بدان معنا نیست که به کل این میوه ها را رژیم خود حذف کنید.

بروکلی و کلم

این دو برای سلامت بدن شما شدیداً مفید هستند اما باید در مصرف آنها تعادل را رعایت کنید، چرا که حاوی رافینوز هستند که نوعی شکر است و تا زمانی که به رودۀ بزرگ نرسد، گوارش نمی شود.

حال که با غذاهای مضر برای نفخ آشنا شدید، در زیر با راهکارهای کاهش نفخ و بهبود دستگاه گوارش نیز آشنا می شوید:

آناناس

این میوه های خوشمزه حاوی آنزیم های هضم کنندۀ پروتئین هستند که مانع از نفخ شده و گوارش را تقویت می کنند. علاوه بر این، آناناس دارای خواص ضدالتهابی قوی است که کمک چشمگیری به این موضوع می کند.

جعفری

جعفری تازه برای گوارش فوق العاده است. بهترین کار برای کاستن از نفخ این است که قدری جعفری روی غذاهای خود بریزید.

لیمو

لیمو بسیار موثر است و در ضمن سرشار از ویتامین ث هم هست. هر روز صبح، آب نصف یک لیمو را به همراه آب بنوشید. این کار به صورت کامل مشکل نفخ شما را حل می کند.

زنجبیل

زنجبیل نیز دارای آنزیم گوارش پروتئینی به نام زینگی بِین است که در مورد نفخ بسیار موثر است. به صورت منظم از زنجبیل در غذاهای خود استفاده کنید.
نظرات بینندگان