arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
میرزایی نکو، عضو فراکسیون امید در گفت و گو با «انتخاب»:

بعید می‌دانم همکاری فراکسیون امید با طیف لاریجانی ادامه نداشته باشد / بی‌معرفت‌ها نباید در لیست اصلاحات برای انتخابات 98 حضور داشته باشند / لیست کسانی که به فراکسیون امید پشت کردند در حال تهیه است/ جواد امام، مهرعلیزاده و مقیمی، گزینه‌های پیشنهاد شده برای استانداری تهران

یکی از معضلات و مشکلات ما این است که احزاب در کشور فعال نیستند؛ احزاب اصلی و بنامی نداریم و سعی نکرده ایم احزاب را پروبال بدهیم. البته منظور من احزابی که یک روزنامه و 5 عضو دارند نیست؛ بلکه منظور احزابی هستند که با مردم باشند و مردم را نمایندگی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قاسم میرزایی نیکو، نماینده عضو فراکسیون امید درباره جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان تهران برای بررسی گزینه های استانداری تهران، گفت: قرار نبود جلسه مذکور رسانه ای شود، اما آقای نعمتی پیش دستی کرده و خبر آن را اعلام کردند.

میرزایی نیکو، در گفت و گو با «انتخاب» ادامه داد: در جلسه مذکور توافقی بر سر گزینه مورد حمایت برای استانداری تهران نشد؛ صرفا یک بحث داخلی بود و مقرر شد که کارگروهی برای بررسی گزینه ها تشکیل شود و در نهایت گزینه نهایی، در ملاقات با وزیر کشور به ایشان پیشنهاد شود.

او افزود: علاوه بر جواد امام، مهرعلیزاده و محمدحسین مقیمی، 3 گزینه ای که آقای نعمتی اعلام کرده اند، دو گزینه دیگر هم مطرح هستند که یکی آقای هاشمی، استاندار فعلی و دیگری آقای انصاری لاری به شمار می روند.

میرزایی نیکو درباره نپیوستن و پشت کردن برخی نمایندگان لیست امید به فراکسیون امید، هم گفت: یکی از معضلات و مشکلات ما این است که احزاب در کشور فعال نیستند؛ احزاب اصلی و بنامی نداریم و سعی نکرده ایم احزاب را پروبال بدهیم. البته منظور من احزابی که یک روزنامه و 5 عضو دارند نیست؛ بلکه منظور احزابی هستند که با مردم باشند و مردم را نمایندگی کنند.

او با اشاره به ضرورت فعالیت مجموعه اصلاح طلبان زیر چتر یک حزب واحد گفت: وقتی حزبی قدرتمند وجود نداشته باشد، کسی تعهد حزبی ندارد؛ بنابراین در این شرایط نمی توان توقع داشت که افراد به تعهدات خود پایبند بمانند.

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس در پاسخ به سوال «انتخاب» درباره پیش بینی اخیر عارف مبنی بر عدم ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات 96 گفت: فراکسیون امید اساسنامه ای دارد و در این میان، برخی بی معرفتی و به آن پشت کردند؛ طبیعی است که برای دور بعدی انتخابات مجلس، حتما باید چهارچوبی تهیه شود که همه اعضا، به اساسنامه پایبند باشند.
 
میرزایی نیکو افزود: آقای عارف دنبال لیست امید پاک، یکدست و خالص است؛ هدف هم پایبندی اعضا به آن است؛ موضوعی که در حال حاضر در برخی موارد رعایت نشده و اگر می شد مورد مواخذه قرار نمی گرفتیم.

این نماینده عضو فراکسیون امید در واکنش به اظهارات سخنگوی این فراکسیون درباره اعلام لیست افرادی که با لیست امید وارد مجلس شدند ولی به فراکسیون امید پشت کردند گفت: لیست مذکور در حال تهیه است ولی جزییات آن را دوستان ما در فراکسیون می دانند.
 
وی در پاسخ به این سئوال که آیا این افراد در لیست امید سال 98 حضور خواهند داشت یا خیر گفت: اگر من باشم، این آقایان را در لیست نمی گذارم.

میرزایی نیکو در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات عارف و قطع احتمالی همکاری با اصولگرایان میانه رو و طیف علی لاریجانی گفت: قضاوت کردن درباره پایان این همکاری زود است. شرایط کشور و اوضاع منطقه و مسائل ملی کشور ایجاب می کند کسانی که تعهد می‌دهند فعالیت گروهی مشخصی را انجام دهند به تعهد خود پایبند باشند، نه اینکه هر زمانی که منفعت را در جای دیگری دیدند، به همه تعهدات پشت کنند. چنین رویه ای در هیچ جای دنیا وجود ندارد؛ اگر چنین بود که مثلا در آمریکا، دموکرات و جمهوریخواهی باقی نمی ماند.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه همکاری و همراهی اصلاح طلبان و طیف اصولگرایان میانه رو که به علی لاریجانی منتسب هستند تا کجا ادامه خواهد داشت، و آیا این همکاری به پایان خود رسیده است؟، گفت: بعید می‌دانم این همکاری ادامه نداشته باشد. مجلس دارای یک فرایند قانوگذاری و مسیر کاری مشخصی است. این شرایط و وضعیت ایجاب می کند  که افراد با هم همگام باشند که برای سرنوشت مردم تصمیم درست بگیرند. البته در بعضی مسائل خاص سیاسی گاهی اختلاف نظرهایی وجود دارد اما همه در مسائل مشترک و عمده که جنبه ملی دارند، هم نظر هستند.
نظرات بینندگان