arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶

پلیس راهور: افزایش ۵ درصدی تلفات سوانح رانندگی در شهریور/ جریمه عابران متخلف سازوکار اجرایی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشین پلیس راهور ناجا از افزایش پنج درصدی تلفات سوانح رانندگی در کشور در شهریور ماه امسال خبرداد.

به گزارش انتخاب، سردار موسی امیری در نشست خبری اظهارکرد: علیرغم اینکه در تابستان سال جاری تصادفات کاهش یافته اما تاکنون تلفات سوانح رانندگی کشور در شهریور ماه از افزایش پنج درصدی برخوردار است.

سردار موسی امیری جانشین راهور
 وی با بیان اینکه حفظ سلامت مردم دغدغه جدی در پیشگیری از سوانح رانندگی است، گفت: در این راستا از سوی معاون اول رئیس جمهور طراحی نقشه راه ایمن ابلاغ شده که از دو ماه گذشته کارگروه های ویژه این مهم در پلیس راهنمایی و رانندگی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: با وجود راه ایمن به مراتب سوانح رانندگی نیز کاهش می یابد، این در حالیست که عامل انسانی در بروز تصادفات بسیار تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ اقدامی به منظور افزایش جریمه های رانندگی نشده است، گفت: جریمه عابران پیاده نیز به تصویب رسیده اما سازو کار اجرایی آن وجود ندارد و باید زیرساخت های فرهنگی ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه همان طور که برای بستن کمربند ایمنی پنج سال زمان صرف شد، افزود: برای این مهم نیز باید آموزش های لازم به عابران داده شود این در حالیست که هم اکنون در شیراز و تهران عابران از این آموزش ها برخوردار می شوند.

امیری با اشاره به تمهیدات ترافیکی ایام اربعین، خاطرنشان کرد: درستاد اربعین شرایط راه ها، پل، نقاط حادثه خیز و تعریض جاده و در مجموع زیرساخت های لازم بررسی و تمهیدات مورد نیاز اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه امسال مسیر جدیدی در کرمانشاه مرز خسروی ایجاد شده که به این ترتیب تعداد پایانه های مرزی به چهار مورد می رسد، گفت: با ایجاد این پایانه فشار از مرز مهران کاسته خواهد شد و شرایط متعادل تر است.

وی یادآورشد: در ایام اربعین بهترین استان برای تردد زائران استان خوزستان و پایانه مرزی شلمچه و چذابه است.

امیری با بیان اینکه در سوانح رانندگی پلیس مسئول جمع آوری آمار نیست، خاطرنشان کرد: پلیس آمار تلفات و مصدومان سر صحنه تصادف را به صورت روزانه یا هفتگی اعلام می کند این در حالیست که ۵۱ درصد تلفات حوادث رانندگی در سر صحنه و ۴۹ درصد در مسیر انتقال و یا در بیمارستان است.

وی در خصوص حادثه اتوبوس دانش آموزان در داراب نیز گفت: متاسفانه عدم توجه به جلو راننده علت بروز این حادثه بوده و خواب آلودگی و خستگی راننده اثبات نشده زیرا کمتر از دو ساعت بوده که پشت فرمان نشسته بود.

وی با بیان اینکه در اردوهای راهیان نور دارای دستور العمل های خاص به لحاظ استفاده از نوع اتوبوس، زمان حرکت و عدم حرکت در شب هستیم، افزود: باید این محدودیت ها برای همه اردوهای دانش آموزی و دانشجویی در ابعاد مختلف انجام شود.

امیری خاطرنشان کرد: در سقوط اتوبوس در محور جاجرود نیز که سبب جان باختن ۱۱ تن از هموطنان شد، نظر بر این است که نقص فنی سبب بروز این حادثه شده بود.

وی در خصوص اتوبوس های اسکانیا نیز اظهارکرد: اتوبوس های دارای مشکل به لحاظ آتش سوزی در سیستم از چرخه تولید خارج شده و هم اکنون اتوبوس های تولید داخل حداقل استاندارد های لازم را دارند، و هر جا که جان مردم در خطر باشد مسائل به مردم اطلاع رسانی می شود حتی اگرمسئولی ناراحت شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان