arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶

ولایتی: احتمال دیدار تیلرسون و ظریف وجود ندارد؛ اگر گفتگویی هم بکنند بر سر مسائل هسته ای خواهد بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از بازگشت رئیس جمهوری از نیویورک جلسه شورای نظارت بر برجام تشکیل خواهد شد و پاسخ مناسب در برابر خلف وعده های آمریکا اتخاذ می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ولایتی: احتمال دیدار تیلرسون و ظریف وجود ندارد؛ اگر گفتگویی هم بکنند بر سر مسائل هسته ای خواهد بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از بازگشت رئیس جمهوری از نیویورک جلسه شورای نظارت بر برجام تشکیل خواهد شد و پاسخ مناسب در برابر خلف وعده های آمریکا اتخاذ می شود.
 
به گزارش «انتخاب»؛ علی اکبر ولایتی روز دوشنبه و پس از دیدار با نیوژین چون رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه چین در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال دیدار دوجانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه سفر رئیس جمهوری به نیویورک، گفت: احتمال چنین موضوعی وجود ندارد و تا آنجایی که ما اطلاع داریم وزارت خارجه چنین موضوعی را منعکس نکرده است.
 
ی افزود: آنچه مسلم است اگر گفت وگویی هم صورت بگیرد بین نمایندگان کشورهای 1+5 در خصوص مسائل هسته ای است ولی به هیچ وجه روابط دو جانبه مورد گفت وگو قرار نخواهد گرفت و دیداری در این خصوص انجام نمی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اگر آمریکا بخواهد خلف وعده کند، ایران هم اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

ولایتی در پاسخ به سوالی درباره برنامه هیات نظارت بر برجام در خصوص بدعهدی های آمریکا، گفت: پس از بازگشت رئیس جمهوری از نیویورک جلسه شورای نظارت بر برجام تشکیل خواهد شد و پاسخ مناسب اتخاذ خواهد شد.

وی ادامه داد: هیچ اقدام حاکی از بد عهدی آمریکا نخواهد بود مگر آنکه با پاسخ مناسب جمهوری اسلامی ایران مواجه شده باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در خصوص سیاست ایران در قبال همه پرسی در اقلیم کردستان عراق، گفت: سیاست ایران در مود تمامیت ارضی کشورهای منطقه سیاست روشن و ثابتی است و ما از تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه حمایت می کنیم.

ولایتی افزود: دولت عراق با همه پرسی در اقلیم کردستان مخالف است و جمهوری اسلامی بر اساس روابط راهبردی خود با دولت عراق و سیاست های منطقه ای خود با این همه پرسی مخالف است.

وی اضافه کرد: این همه پرسی مقدمه ای برای تجزیه عراق خواهد بود که این امر حتی به نفع کردها نیز نیست و این تصمیمی است که به طور یکجانبه از سوی یکی از مسئولین کردستان عراق اتخاذ شده است و بسیاری از مسئولین دیگر با آن مخالف اند.

ولایتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با صراحت مخالفت خود را با همه پرسی در کردستان عراق اعلام کرده است، گفت: این حرکت در جهت تضعیف کشورهای منطقه و زمینه ای برای نفوذ بیگانگان بخصوص رژیم صهیونیستی خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما اطمینان داریم که پشت این امر رژیم صهیونیستی قرار دارد.

ولایتی درباره محورهای مذاکرات با طرف چینی نیز گفت: در مورد توسعه روابط ایران و چین تبادل نظر شد و مسئله جاده ابریشم و اقدامات اخیر طرفین بررسی شد که مبلغی حدود ١٠ میلیارد دلار اعتبار در اختیار ایران قرار گرفته که در آینده ١٥ میلیارد دلار به آن افزوده خواهد شد.
نظرات بینندگان