arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶

آذری جهرمی: سه مجموعه ماهواره در کشور آماده پرتاب است/ منتظر اعلام وزارت دفاعیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سه مجموعه ماهواره در کشور داریم که آماده پرتاب هستند و در نوبت پرتاب قرار گرفته‌اند.

به گزارش انتخاب، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها در پاسخ به سوال تسنیم درباره وضعیت پرتاب ماهواره‌های دانشگاهی، اظهار داشت: در حال حاضر سه مجموعه ماهواره در کشور داریم که آماده پرتاب هستند و در نوبت پرتاب قرار دارند.

آذری جهرمی
 وی گفت: صحبت‌هایی با وزارت دفاع داشته‌ایم و آنها زمانی که اعلام آمادگی کنند پرتاب‌ها را انجام می‌دهیم. به دلیل اینکه دنبال این هستیم که ماهواره‌ها پرتاب شوند اولویت اول ما استفاده از ظرفیت لانچرهای داخلی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با این وجود تابع شرایط وزارت دفاع هستیم.

آذری جهرمی درباره زمان پرتاب ماهواره دوستی که در دانشگاه صنعتی شریف است نیز گفت: این ماهواره نزدیک به سه ماه است که آماده پرتاب است و هزینه‌های آن به وزارت دفاع پرداخته شده و منتظر هستیم و برنامه‌ریزی عملیاتی آن را این وزارتخانه پاسخگو خواهد بود و ما نیز منتظر جواب این وزارتخانه هستیم. البته منعی نداریم که از لانچرهای بین‌‌المللی نیز استفاده کنیم. 

وی افزود: همواره توسعه صنعت فضایی به عنوان یک صنایع استراتژیک در عرصه کشاورزی، هواشناسی، حمل و نقل و عرصه‌های مختلف کشور مورد نیاز است و ما به دنبال ارتقاء و استفاده از این ظرفیت هستیم.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان