arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶

وزیر کشور: هیچ‌گونه اختلاف و شائبه عدم هماهنگی را نمی‌پذیرم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور گفت: استاندار جدید باید تلاش کرده و از همه مسئولین و مردم استفاده کند، بنده هیچ‌گونه اختلاف و شائبه عدم هماهنگی را نمی‌پذیرم.

به گزارش انتخاب، عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید هرمزگان اظهار کرد: بحث جابجایی در مدیریت مرسوم است، چهار سال کار در استانی چون هرمزگان توفیقی بود که نصیب آقای جادری شد که امیدوارم تلاش‌هایش مورد قبول خدا واقع شود.
 
وزیر کشور: هیچ‌گونه اختلاف و شائبه عدم هماهنگی را نمی‌پذیرم

وی با اشاره به اینکه با توجه به حجم عقب‌افتادگی که استان‌های محروم کشور دارند و میراثی است که از حکومت‌های گذشته رسیده، برخی کمبودها طبیعی است، افزود: اگر نظام حاکم در کشور را در صدسال گذشته بررسی کنیم، اینکه علی‌رغم امکانات غنی که داریم با شتاب توسعه جهانی پیش نرفته‌ایم قابل قبول است.

وزیر کشور با بیان اینکه عدم توسعه‌یافتگی از دلایل اصلی مردم در بحث انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد: ما اساساً در 100 سال اخیر نتوانستیم در چرخه توسعه‌یافتگی حاضر باشیم چراکه تا قبل از انقلاب اسلامی حکومت‌های حاکم حکومت ظلم و استبداد بودند و حکومت‌های بعد از صفویه ظلم زیادی را به ما تحمیل کردند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه کشور در حوزه سیاست داخلی در جایگاه بالایی قرار گرفته است، عنوان کرد: مردم سال‌های سال رعیت بودند و قانون‌گذاری وجود نداشته و همه‌چیز در یک فرد خلاصه می‌شده است و اگر بخواهیم شرایط کشور را تقسیم‌بندی کنیم باید آن را به انقلاب و قبل انقلاب تقسیم کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب استقلال و آزادی یافتیم و از انتخاب رئیس‌جمهور تا دهیاری‌ها با انتخاب مردم بوده است، خاطرنشان کرد: با وجود تمامی شرایط سختی که گذراندیم با راهنمایی امام (ره) و مقام معظم رهبری جهش خوبی داشتیم، هرچند که هنوز عقب‌افتادگی‌هایی به‌خصوص در اقتصاد و تولید داریم که بهسازی این شرایط عزم جدی می‌خواهد.

وزیر کشور یکی از مسائل و کمبودهای موجود را عدم توازن و تعادل اقتصادی دانست و بیان کرد: نتیجه این عدم توازن مهاجرت زیاد، شهرنشینی، شکل گرفتن کلان‌شهرها و خالی شدن حاشیه کشور از ظرفیت‌ها بوده است؛ ما بعد انقلاب خوب عمل کردیم به‌خصوص در مسائل سیاسی، امنیتی و دفاعی هیچ مشکلی نداشته و اقتدارمان را حفظ کردیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در حوزه استقلال و آزادی سرآمد کشورهای منطقه هستیم و مردم و جوانان با نگاهی موحدانه در کنار نظام بوده‌اند، ابراز کرد: کشور در حوزه خدمات‌رسانی به‌خصوص به روستاها بسیار موفق بوده و کمتر جایی را داریم که آب، برق، گاز و جاده به‌صورت متوازن در آن توزیع نشده باشد و آن هم به دلیل نظارت نمایندگان مردم در مجلس و مدیران استانی بوده است.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم در اقتصاد در شأن مردم قدم برداریم، اظهار کرد: به همین دلیل است مقام معظم رهبری سال‌های سال است موضوع اقتصاد را اولویت اول کشور قرار داده است، مردم نیز باید به جد باید پیگیر این موضوع بوده و دولت و نمایندگان مشکل توسعه‌نیافتگی را در دستور کار قرار دهند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید همه تلاشش را کرده تا در راستای دستورات مقام معظم رهبری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد، افزود: اگر توانستیم تورم را کاهش دهیم تنها به لطف خدا و همت خدمتگزاران انقلاب بوده است.

رحمانی فضلی همگرایی را عنصر مؤثری در پیشبرد امور در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد: هرچقدر به حواشی کمتر بپردازیم بیشتر می‌توانیم به مردم خدمت کنیم، ما مسلمان و موحدیم و اسلام را شیوه خود را قرار داده‌ایم و تنها تعهدمان کمک به دین خداست، دین خدا نیز ما را به مردم احاله می‌دهد و رضای خدا را در رضای مردم قرار داده است.

وی با بیان اینکه مسیری که ما را از مردم به خدا می‌رساند نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: در شرایط کنونی که تهدیدات زیادی متوجه کشور است، بزرگ‌ترین سیاست انسجام و وحدت داخلی بوده و بزرگ‌ترین آسیب انشقاق است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اگر جنگ در سوریه تمام شود صدسال دیگر هم تمدن خود را باز نمی‌یابد و علت آن فقدان رهبر و وحدت داخلی آن‌هاست، عنوان کرد: مگر به ما حمله نظامی نکردند، مگر ما را تحریم نگردند؟ اما حضور مقام معظم رهبری و وحدت داخلی اقتدار و نظام ما را حفظ کرد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید انسجام و تبعیت از مقام معظم رهبری ما را در مسیر هدایت قرار دهد، خاطرنشان کرد: دشمنان آزادی مسلمین را برنمی‌تابند چون مخالف منافع آن‌هاست؛ امروز که مدیری را جابجا می‌کنیم باید بدانیم  که تقویت مشارکت و همدلی مردم و خدمت به آن‌ها در جهت تقویت نظام بسیار مهم بوده و  در اصول اجرایی دولت تابع سیاست‌های نظام است.

وی با اشاره به اینکه مبنا و محور همه‌چیز مردم هستند، باید به مردم اعتقاد داشته، آن‌ها در قالب برگه رأی ندید و با شعار و سرگرم کردن به مسائل جزئی فریب نداد، بیان کرد: بنده در جایگاهی که خدمت می‌کنم آگاهی، شعور، درایت و فهم مردم را به‌گونه‌ای دیدم که همیشه بهترین مسیرها را انتخاب کردند و تسلیم شعارها نشدند و در همه شرایط سختی که داشته‌ایم چراغ راهنمای مردم همواره مقام معظم رهبری است.

وزیر کشور با بیان اینکه ما مسئولین باید نوکری مردم را بکنیم و هرکس از این مسیر خارج شود، مردم خود وی را کنار می‌زنند، ابراز کرد: باید قدرت شهامت، صداقت، اخلاص و حق‌طلبی داشته باشیم و هرکس در مسیر خدمتش صداقت و اخلاص را کنار بگذارد مردم کنارش می‌گذارند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه اگر مدیری رفته و مدیری آمده باید نقص‌ها را جبران و نقاط قوت را تقویت کنیم، اظهار کرد: ادعا نداریم مدیرانی که در حوزه‌های مختلف کار می‌کنند ضعفی ندارند اما باید اول ببینیم خودمان چه کرده‌ایم و ضعف را برای دیگران هم بپذیریم.

وی با بیان اینکه هیچ استانداری موفق نخواهد بود مگر نماینده ولی‌فقیه چتر پدرانه خود را بر سر مسئولین بگستراند و نمایندگان مجلس و مسئولین در همه مراحل وی را همراهی کنند، افزود: استاندار نقش هماهنگ‌کننده دارد و باید با روحیه جهادی، تعامل و ایثار به همه احترام گذاشته و بدون جهت‌گیری سیاسی از همه ظرفیت‌ها و نیروها استفاده کند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه هرمزگان استان پرظرفیتی است اما باید بدانیم ظرفیت‌ها وقتی می‌توانند مؤثر باشند که با شیوه‌های جدید و خلاقانه به کار گرفته شوند، اضافه کرد: بودجه دولت کفاف کارهای عمرانی را نمی‌دهد و استانداران و مسئولین باید با استفاده از روش‌های نوین و گرفتن مشاورانی در حوزه تأمین مالی تأمین اعتبار کنند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مردم در استان هرمزگان 900 میلیارد یارانه می‌گیرند آیا نمی‌توان با هدایت نصف این مبلغ به صدوق توسعه و سهامدار کردن مردم، تأمین اعتبار کنیم؟، تصریح کرد: اختلافات را کنار بگذارید، فکرها را روی هم بریزید، دست‌ها را در هم گره بزنید و به مردم خدمت کنید، کار و خدمت برای مرد که دعوا ندارد!

وی با اشاره به اینکه با عنایت خدا و حرمت خون میلیون‌ها شهیدی که از صدر اسلام داده‌ایم، توفیق پیدا کرده و این کشور و حکومت دینی را بعد از 1400 سال  به دست آورده‌ایم و هیچ‌گونه کوتاهی قابل گذشت نیست، عنوان کرد: استاندار قبل نقاط قوت و ضعفی داشته، هرمزگان در این چهار سال کمترین اختلافات بین مسئولین را داشته و کارها پیگیری شده، حالا ممکن است در اجرا مشکلاتی داشته باشد که باید کمک کنیم و آن‌ها را جبران کنیم، استاندار جدید نیز با تجربیات اجرایی زیادی که دارد باید کمک کند.

وزیر کشور با بیان اینکه دولت با اولویت قرار دادن اقتصاد مقاومتی و با کمک مردم پشت سر مقام معظم رهبری ایستاده است، افزود: باید کمک کنیم تا این استان را در جایگاه بالاتری قرار دهیم، بنشینیم مسائل و اختلافات بین مسئولین را حل کنیم و برای حل این مشکلات من همیشه در خدمت هستم؛ اما باید از برخی مسائل به سهولت بگذریم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه ما برگزیده مردم و حاکم هستیم و خصلتمان بزرگوار و اهل ایثار و مدارا بودن است، تصریح کرد: اگر قرار باشد همه با سنگ‌ریزه‌ای کوچک سرریز کنیم حق نداریم بگوییم نماینده مردم هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه حامل سلام و پیام رئیس‌جمهور به این استان هستم، عنوان کرد: رئیس‌جمهور نگاه ویژه‌ای به این استان دارد و استاندار جدید باید تلاش کرده و از همه مسئولین و مردم استفاده کند، بنده هیچ‌گونه اختلاف و شائبه عدم هماهنگی را نمی‌پذیرم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان