arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶

نامه 76 شخصیت برجسته اروپایی به ترامپ: برجام را حفظ کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروهی متشکل از 76 شخصیت برجسته اروپایی که در بین آنها نام‌های آشنایی از قبیل «خاویر سولانا» به چشم می‌خورد، با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار حفظ برجام شدند.

به گزارش فارس، در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره مواضع رئیس‌جمهور آمریکا در قبال توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ادامه دارد، گروهی متشکل از 76 شخصیت ارشد اروپایی نامه‌ای با محتوای لزوم حفظ برجام خطاب به دونالد ترامپ امضا کردند.

اظهارات دونالد ترامپ علیه ایران و تاکید او بر اینکه برجام، یکی از «بدترین توافق‌هایی بوده که او تاکنون دیده است»، سبب گمانه‌زنی‌های بسیار درباره مواضع او درباره این توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 شده است.

در همین راستا، برخی رسانه‌های آمریکایی از قصد رئیس‌جمهور آمریکا برای برهم زدن توافق برجام خبر داده‌اند و برخی دیگر از تلاش دولت آمریکا برای انجام مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای خبر داده‌اند.

حالا امروز دوشنبه تعداد 76 شخصیت برجسته اروپایی نامه‌ای مشترک خطاب به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا امضا کرده و از او خواستند برجام را حفظ کند.

در بین اسامی امضا کننده این نامه، نام‌هایی از قبیل «خاویر سولانا» مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جورج رابرتسون وزیر دفاع اسبق انگلیس، «ولفگانگ ایشینگر» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ،‌ «ایگور ایوانوف» وزیر خارجه اسبق روسیه دیده می‌شود.

در نامه تاکید شده که عدم اعلام تایید پایبندی ایران با توسل به موضوعات ساختگی و غیرواقعی، نه تنها به منافع آمریکا آسیب خواهد زد بلکه به جایگاه بین‌المللی آمریکا هم آسیب خواهد زد.

امضا‌کنندگان نامه همچنین ضمن اعلام حمایتشان از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تاکید کردند که برجام امنیت جهان و اروپا را بهبود بخشیده و از دست دادن آن، برای اروپا به طور خاص و ویژه، مضر خواهد بود.
نظرات بینندگان