arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶

رئیس‌جمهور چین خطاب به ترامپ: منافع مشترک بسیاری داریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهور چین در مکالمه تلفنی با دونالد ترامپ، ضمن بررسی آخرین وضعیت شبه‌جزیره کره، از وجود منافع مشترک گسترده میان چین و آمریکا سخن گفته است.

به گزارش فارس، «ژی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین و «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی وی امروز تلفنی در خصوص مسائل مختلف بین‌الملل و روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.

آنطور که رویترز گزارش داده، یکی از محورهای اصلی مکالمه دو رئیس‌جمهور، شرایط شبه‌جزیره کره بوده است.

شبه‌جزیره کره با رویارویی آمریکا و کره شمالی، به سمت بحران پیش می‌رود. این رویارویی از زمان روی کار آمدن ترامپ، تشدید شد و کره‌ای‌ها به تهدیدات نظامی و قطعنامه‌های تحریمی جدید با آزمایش‌های اتمی پاسخ دادند

جمعه این هفته بود که کره شمالی برای نشان دادن جدیت خود در پاسخ به هر گونه اقدام نظامی احتمالی، یک موشک بالستیک را از روی سرزمین‌های شمالی ژاپن رد کرد و در اقیانوس آرام فرود آورد.

ترامپ و جین‌پینگ در خصوص سفر آتی رئیس‌جمهور آمریکا به چین هم با هم مذاکره کرده‌اند.

رویترز نوشته که طرف چینی در این مکالمه به ترامپ گفته که دو کشور، منافع مشترک زیادی دارند. هنوز جزئیات بیشتری از این مکالمه منتشر نشده است.

چین به عنوان اصلی‌ترین متحد کره شمالی و عامل شکست نخوردن شمالی‌ها در جنگ داخلی کره، می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در پازل آمریکا برای مهار پیونگ‌یانگ داشته باشد. ترامپ بارها بر این مطلب صحه گذاشته است.

رئیس‌جمهور چین یکی از اولین رهبران جهان بود که پس از روی کار آمدن ترامپ به آمریکا رفت و با وی دیدار کرد؛ در همان روز دیدار دو رئیس‌جمهور، واردات ذغال سنگ از کره شمالی به کشور چین ممنوع شد تا شاید فشار بیشتری بر کره شمالی برای رفتار بر اساس قواعد مورد قبول پکن و واشنگتن بیاید.
نظرات بینندگان