arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶

روحانی: فقط چند روز برای بازگشت به شرایط هسته‌ای قبل از برجام نیاز داریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس‌جمهوری کشورمان با تأکید بر این که نگران هیچ تهدیدی نیستیم، اظهار کرد: اگر بخواهیم، فقط چند روز برای بازگشت به شرایط هسته‌ای قبل از برجام نیاز داریم.

به گزارش انتخاب، پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری بخش‌هایی از گفت‌وگوی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس‌جمهوری کشورمان با کریستین امان‌پور، خبرنگار شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان را در توییتر خود منتشر کرد.

اسماعیلی نوشت: «‏دکتر روحانی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان: درست که آقای ترامپ غیرقابل پیش‌بینی است؛ ولی ما برای هر وضعیتی پیش‌بینی و برنامه داریم. تنها نتیجه خروج از برجام، بی‌اعتباری است.

کاهش تنش، منوط به رفتار دولت آمریکاست. رفتار فعلی ترامپ مسیر مذاکره برای حل مشکلات بین‌المللی را می‌بندد و عقبگرد به دوران ناموفق بوش پدر و پسر است.

‏بر قدرت مردم خود تکیه داریم و نگران هیچ تهدیدی نیستیم. اگر بخواهیم؛ فقط چند روز برای بازگشت به شرایط هسته‌ای قبل از برجام نیاز داریم.

‏مخالف سلاح کشتار جمعی و مسابقه تسلیحاتی در مناطق مختلف از جمله شبه جزیره کره هستیم؛ اما تهدید و نظامی‌گری مشکل اشاعه سلاح هسته‌ای را حل نمی‌کند.

‏دولت شدن داعش به نفع هیچکس نیست؛ ایران جلوی آن را گرفت. نقل مکان داعش، خطر بعدی است پایان مشکلات سوریه، باید مذاکره و اراده مردم باشد.

‏جهان باید در برابر نسل کشی و جنایت علیه مسلمانان، مقابل ارتش ودولت میانمار بایستد و به آوارگان کمک کند؛ ایران در هر دو زمینه اقدام می کند.

‏دستگاه قضایی ایران مستقل است؛ وظیفه رییس‌جمهور، مراقبت از طی مراحل قانونی است. گوانتانامو یادتان نرود؛ نمی‌توان یک‌طرفه نگران حقوق انسان‌ها بود.»
 
قرار است این مصاحبه شامگاه امروز به صورت کامل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان پخش شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان