arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶

روحانی: آمریکا به دنبال بهانه‌تراشی در توافق هسته‌ای است

رییس جمهوری اسلامی ایران، همکاری کشورهای مستقل را برای دستیابی به اهداف مشترک ضروری دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط با کشورهای منطقه آمریکای لاتین در همه عرصه ها استقبال می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهوری اسلامی ایران، همکاری کشورهای مستقل را برای دستیابی به اهداف مشترک ضروری دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط با کشورهای منطقه آمریکای لاتین در همه عرصه ها استقبال می کند.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار "اوو مورالس " رییس جمهوری بولیوی که روز دوشنبه در حاشیه نشست سران کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک انجام شد، گفت: برای توسعه و تقویت همه جانبه همکاری های تهران و بولیوی هیچ محدودیتی وجود ندارد و تقویت این روابط در راستای علاقه و منافع دو ملت است.

 روحانی: آمریکا به دنبال بهانه‌تراشی در توافق هسته‌ای است
 
رییس جمهور در این دیدار که در هتل محل اقامت ایشان در نیویورک انجام شد، روابط ایران و بولیوی را صمیمانه و رو به توسعه خواند و تاکید کرد که اراده ما تقویت روز به روز روابط دو کشور در همه عرصه ها است و شرکتهای بزرگ ایرانی برای صدور خدمات فنی و مهندسی و گسترش فعالیتهای خود در بولیوی جهت پیشبرد طرح های توسعه ای این کشور، آمادگی دارند.

اهم صحبت های او از این قرار است:

*تلاش ما باید توسعه روابط در همه زمینه ها باشد و روابط بانکی زیر بنای آن محسوب می شود .

*ایران و بولیوی به عنوان دو کشور با ذخایر عظیم گازی در خاورمیانه و آمریکای لاتین می توانند همکاری های خود را در این عرصه نیز گسترش دهند.

* ایران از یکسو در بخش کشف ، استخراج و پالایشگاه های شیرین کننده گاز و از سوی دیگر در بخش صنایع پایین دستی همانند پتروشیمی پیشرفت ها و دستاوردهای ارزشمندی کسب کرده است که در همه این عرصه ها ، متخصصان ایرانی آماده کمک به بولیوی و اجرای طرح های توسعه ای در این کشور هستند.

* آمریکایی ها هر روز طرح و نقشه جدیدی علیه کشورهای در حال رشد طراحی می کنند که البته همواره نیز با شکست مواجه می شوند. در منطقه ما باوجودی که می خواستند از تروریسم استفاده ابزاری کنند اما ملت های منطقه بویژه ملتهای عراق و سوریه ، در حال شکست تروریزم هستند و عمر تروریست ها در حال پایان است.

*آمریکایی ها در 39 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، هر روز توطئه ای علیه ما طراحی کرده اند اما هیچ وقت هم موفق نشده اند؛ قدرت اصلی ایران اسلامی ، مردم ما هستند و وقتی ملتی متحد بوده و به رهبران خود اعتماد داشته باشد، هیچ قدرتی قادر به شکست آن کشور نیست.

* آنها هر روز توطئه می کنند و ما هم باید هر روز روابط خود را مستحکم تر سازیم و امیدوارم شرایطی که امروز در خاورمیانه و آمریکای لاتین وجود دارد ، هر چه زودتر پشت سر گذاشته شود.

*آمریکایی ها به هیچیک از تعهدات بین المللی خود متعهد نیستند و امروز شاهدید که آمریکایی ها قراردادهای خود با کوبا و دیگر کشورها را یکی پس از دیگری زیر پا می گذارند و درباره توافق هسته ای نیز به دنبال بهانه تراشی هستند و دنیا اکنون آنچه را که ایران پیوسته تکرار می کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست، شاهد است.

اهم صحبت های رئیس جمهوری بولیوی از این قرار است:

*بولیوی مصمم به توسعه و تعمیق همکاری های خود با جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها است.

* { با تکرار دعوت از روحانی برای شرکت در اجلاس سران کشورهای تولید کننده گاز در بولیوی}: حضور شما در اجلاس اوپک گازی، حاوی این پیام بسیار مهم خواهد بود که دوستان مستقل در کنار هم هستند و نیز نشانگر تقویت همکاری های تنگاتنک ایران و بولیوی است.

*ما از حضور و فعالیت شرکتهای ایرانی برای کمک به توسعه صنایع پتروشیمی و پایین دستی استقبال می کنیم.
نظرات بینندگان