arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶

نتانیاهو: راه تغییر برجام را به ترامپ نشان دادم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتانیاهو: راه تغییر برجام را به ترامپ نشان دادم 
بنیامین نتانیاهو پس از دیدار با ترامپ تاکید کرد که ترامپ می‌خواهد توافق هسته‌ای با ایران را تغییر دهد و من نیز راهی برای آن پیشنهاد دادم.

به گزارش ایسنا، به نقل از هارتص، بنیامین نتانیاهو پیش از دیدار با ترامپ نیز در جمع خبرنگاران و عکاسان و در حضور ترامپ گفت: ما قرار است توافقی را که ترامپ " بدترین توافق ممکن" می‌داند را بررسی کنیم.

نتانیاهو همچنین پس از دیدار با ترامپ در حاشیه هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: آمریکا موضع خود را در قبال ایران تغییر داده است. ما با آمریکا در این‌باره موافقیم که این توافق بسیار بد است.

نتانیاهو در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود علیه برجام گفت: مهمترین جنبه این توافق که باید تغییر کند، مدت آن است که پس از یک دوره چند ساله محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران تغییر می‌کند.

وی در ادعاهایی نخ‌نما و بی‌اساس افزود: آن‌ها (ایران) به زودی به سطحی از غنی‌سازی خواهند رسید که می‌توانند زرادخانه‌ای از بمب‌های هسته‌ای داشته باشند و این بزرگترین مشکل برجام است.

نتانیاهو در حالی سعی می‌کند تا ترامپ را به خروج از برجام قانع کند که مقامات اروپایی در اغلب جامعه بین المللی خواستار حفظ برجام و با تغییر یا خروج از آن مخالفند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز پیش‌تر تاکید کرد که مذاکره برای برجام و رسیدن به "برجام بهتر" خیال خام است. آمریکا دست از آسمان ریسمان بافتن بردارد و مثل ایران شروع به پایبندی به برجام کند.
نظرات بینندگان