arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
نماینده ولی فقیه در سپاه:

به دنبال تکرار فرمول سقوط شوروی و استحاله انقلاب چین در ایران هستند/ چینش افراد نفوذی و تغییر مدیریت‌های عالی نظام

نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: نفوذ نخبگانی و چینش برخی افراد نفوذی و تغییر مدیریت‌های عالی نظام، وجه اشتراک نفوذ در ایران و آن کشورهاست که باید نسبت به آن حساسیت و دقت ویژه و فوق العاده داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تکرار فرمول سقوط شوروی و استحاله انقلاب چین از اهداف نظام سلطه علیه ماست/ چینش افراد نفوذی و تغییر مدیریت‌های عالی نظام، وجه اشتراک نفوذ در ایران و آن کشورهاست 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تکرار فرمول سقوط شوروی و استحاله انقلاب چین از اهداف نظام سلطه و آمریکا با حربه نفوذ در نظام اسلامی ماست که مدل مورد اجرا در ایران امروز نیز، جهانی‌شدن بدون توجه به اصول و مبانی انقلاب اسلامی و الزاماً توجه به سیاست اقتصادی درهای باز است.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام علی سعیدی، میهمان ویژه اجلاسیه سوم مجلس خبرگان رهبری (دروه پنجم) در سخنانی با موضوع «اجرای ماده ۵۲ آیین‌نامه داخلی با محوریت "نفوذ"» با بیان مقدمه‌ای نسبت به نفوذ دشمن هشدار داد و شکست برخی انقلاب‌ها و امپراتوری‌های جهان را وجود زمینه‌های نفوذ در آن انقلاب‌ها دانست و گفت: نفوذ، واقعیت غیر قابل انکار در سلطه استعمار انگلیس و آمریکا در کشورها به‌ویژه ایران است.

وی راهکارهای دشمن برای تحقق نفوذ در برخی کشورها را برشمرد و افزود: ما با دوگونه نفوذ مواجهیم؛  نفوذ پیامدی و نفوذ استراتژیک؛ نفوذ پیامدی یعنی نفوذِ بخشی و موردی همچون نفوذ در برخی تصمیم‌گیران و مراکز تصمیم گیری.

سعیدی در این‌باره به چند مورد از مصادیق نفوذ و افراد نفوذی که در سال‌های اخیر توسط کارشناسان و نیروهای امنیتی بازداشت و مورد ضربه قرارگرفته‌اند، اشاره کرد.

وی در ادامه به نفوذ در شوروی سابق و فروپاشی این کشور پرداخت و ابعاد نفوذ در آن را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد و گفت: تکرار فرمول سقوط اتحاد جماهیر شوروی و استحاله انقلاب چین از اهداف نظام سلطه و آمریکا با حربه نفوذ در نظام اسلامی ماست.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران افزود : البته تفاوت انقلاب ما با انقلاب چین و حکومت شوروی در این است که ما در مبانی و اصول با آنان متفاوت و دارای ساختار دینی هستیم؛ هرچند نفوذ نخبگانی و چینش برخی افراد نفوذی و تغییر مدیریت‌های عالی نظام، وجه اشتراک نفوذ در ایران و آن کشورهاست که باید نسبت به آن حساسیت و دقت ویژه و فوق العاده داشت.

وی تأکید کرد: تغییر ذائقه مردم در امور فرهنگی و اجتماعی و کنار گذاشتن ارزش‌ها از دیگر متغیرها و وجوه اشتراک نفوذ در بین کشورها است.

سعیدی افزود: شوروی و چین با عدول از آرمان‌های خود و تقابل‌نداشتن با آزادی افسارگسیخته سیاست‌های اقتصادی غرب و نیز دفاع نکردن از مستضعفین و اتخاذ سیاست درهای باز، زمینه را برای فروپاشی و استحاله فراهم نمودند و امروز اگر ما هم به آرمان‌ها و الزامات انقلاب اسلامی که ثمره خون شهیدان و مجاهدت مردم و علماست، معتقد، پای‌بند نباشیم، ممکن است دشمن همان نقشه‌ها را برای کشور ما نیز اجرا نماید و مدل مورد اجرا در ایران امروز نیز، مانند مدل نفوذ در چین است؛ یعنی جهانی‌شدن بدون توجه به اصول و مبانی انقلاب اسلامی و الزاماً توجه به سیاست اقتصادی درهای باز.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: نفوذ نخبگانی، یعنی شناخت چهره‌های قابل جذب برای چیدن در هرم قدرت، تغییر محاسبات از جمله تغییر در سطح مدیران عالی و بحث زمان‌دار کردن انقلاب، تغییر محاسبات در مبانی همچون حجیت ولی‌فقیه ، تغییر محاسباتی در اصول همچون مقابله با استکبارستیزی و شعار استقلال، تغییر در محاسبات سیاسی بر اساس مدل غربی، تغییر در مبانی فرهنگی مثل سینما ، حجاب و عفاف ، تغییر در مبانی شایسته‌سالاری و تقابل با شعار خودی و غیر خودی و تغییر در سطح ذائقه مردم و نیز تغییر در سبک زندگی و همچنین تغییر از سطح ایدئولوژی به سطح استراتژیک که از برنامه‌های دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی در پایان تأکید کرد: دشمن سر سوزنی از آرمان‌هایش عقب نشینی نکرده است، چرا ما باید از آرمان‌هایمان کوتاه بیاییم؟ دشمن تلاش می‌کند ما را مجبور کند بین دست‌کشیدن از آرمان‌ها و زندگی با ذلت، یکی را انتخاب کنیم و این ماییم که با آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی باید با آن مقابله کنیم.
نظرات بینندگان