arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶

قلعه‌نویی: فردوسی‌پور آمده فوتبال را نابود کند/ نباید قربان‌صدقه بازیکنی برویم که روزی ۲ میلیون می‌گیرد

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: شش گلی که به استقلال خوزستان زدیم به تاریخ پیوست، بازی ذوب‌آهن و استقلال همیشه تاکتیکی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قلعه‌نویی: فردوسی‌پور آمده فوتبال را نابود کند/ نباید قربان‌صدقه بازیکنی برویم که روزی ۲ میلیون می‌گیرد 
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: شش گلی که به استقلال خوزستان زدیم به تاریخ پیوست، بازی ذوب‌آهن و استقلال همیشه تاکتیکی است.

به گزارش ایسنا، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ذوب آهن در نشست خبری پیش از دیدار برابر استقلال گفت: ابتدا جا دارد یادی از آقای باباحاجی کنم. هفته دفاع مقدس را هم تبریک می‌گویم. اگر آن عزیزان که جان خود را فدا کردند امروز بودند وضع مملکت این گونه نبود.
۶ گل ما به استقلال خوزستان به تاریخ پیوست

او درباره وضعیت استقلال گفت: یک سری بازی‌ها است که ربطی به جدول ندارد. داربی پارسال را ببینید. شرایط و جایگاه دو تیم متفاوت بود ولی استقلال برد. ما درباره تیم خود صحبت می‌کنیم. درست است که شش گل در بازی قبل زدیم ولی آن بازی به تاریخ پیوست. فردای تمرین گفتم که ما نسبت به صدرنشین هفت امتیاز کم داریم. این که شرایط استقلال چگونه است، من نباید در این باره به لحاظ اخلاقی صحبت کنم. همیشه بازی استقلال و ذوب آهن تاکتیکی بوده است و امیدوارم فردا مردم از بازی لذت ببرند.

سرمربی ذوب آهن درباره حساسیت بازی با استقلال گفت: من در همه بازی ها حساسیت دارم و با قدرت وارد می‌شوم. حتی بازی قبل هم تا آخر لب خط بودم. این که چرا این بازی حساس است را نمی‌دانم و از دوستان دیگر بپرسید. البته شاید به قول شما این بازی متفاوت‌تر از دیگر بازی‌ها باشد. من به بازیکنانم گفته‌ام به فکر بازی خوب و جوانمردانه باشند.
مربی پروازی نیستم و راجع به استقلال حرف نمی‌زنم

وی در پاسخ به این سوال که چرا همیشه در مواقع بحرانی با استقلال روبه‌رو شود و آیا به دنبال بازگشت به این تیم است گفت: اصول حرفه‌ای می‌گوید جایی که مسئولیت ندارم صحبت نکنم. در آخر صحبت‌هایم یک سری حرف کلی را می‌گویم. من هر تیمی بوده‌ام همیشه وجدان کاری داشته‌ام. من مربی پروازی نیستم. اجازه دهید راجع به تیمی دیگر صحبت نکنم.

قلعه نویی در واکنش به این سوال که نظرش راجع به این که آذری گفته همه بسیج شده‌اند تا استقلال پیروز شود، گفت: آقای آذری این را گفته‌اند؟ من این صحبت را نخوانده‌ام. شاید منظورش تلاش درون تیمی بوده است. یعنی این که استقلالی‌ها تلاش می‌کنند ببرند. بهتر است باقی مساله را از خود ایشان بپرسید.

وی درباره تقابلش با منصوریان گفت: من الان تمام تمرکزم روی ذوب‌آهن است. به هرحال چون هر دو از خانواده استقلال هستیم جدال حساس است ولی وقتی که منصوریان در نفت بود تمام تمرکزش روی تیم خودش بود. خوشحالم یک بار دیگر هواداران را می‌بینم. دیدن هواداران در هر شرایطی لذت بخش است.

صدا و سیما وقت بدهد درباره استقلال از دسته ۳ تا امروز حرف می‌زنم

سرمربی ذوب آهن در پاسخ به این سوال که آیا از هواداران استقلال دلخور است، گفت: من از استقلالی‌ها دلخور نیستم. اگر یک روز آقای دکتر عسگری ریاست صدا و سیما وقت بدهد یک ساعت درباره همه مسائل استقلال از زمانی که در دسته سه بود تا الان حرف می‌زنم. همه این‌ها را یک روز می‌گویم. از ایشان خواهش می‌کنم که در یک شرایط مناسب درباره کلیات استقلال یک سری مسائل را روشن کنم و قضاوت را هم مردم بر عهده دارند. من از طرفداران استقلال ناراحت نبودم. دوست نداشتم این مسائل در استقلال باشد. من کی برخی مسائل را گفتم؟ الان خیلی چیزها را می‌بینیم. دیشب من برنامه "۹۰" را ندیدم.
زمان ما اسرار خانوادگی معنی نداشت؟

او ادامه داد: یک جا شنیدم که مجری محترم گفته که آقایان اسرار درون خانوادگی را نگویید. چرا آن موقع که رختکن ما را نشان داد اسرار خانوادگی نبود؟ (خطاب به خبرنگاران) چرا حرف من را تایید نمی‌کنید؟ هزاردستان اینجا هم هست؟ از هزاردستان نترسید، از اهل بیت (س) بترسید. هزار بار است که گفته‌ام کل آن فیلم رختکن ما را پخش کن. یک جاهایی را قطع و وصل نکنید. یک روز بعد از جام ملت‌ها گفتم که تیم ما خوب می‌دوید و او به من گفت که برو دونده بیار. کی‌روش همین حرف را زد و گفت به به! می‌خواهم بگویم که او آمده فوتبال را نابود کند. مدیران مملکت از او می‌ترسند. ما آمده‌ایم تا قیمت پیدا کنیم نه به هر قیمتی زندگی کنیم. آن جاهایی که او صدا گذاری کرده من درباره مردم صحبت کردم. یک آقایی بود که آن زمان بعدها آمد از من حلالیت گرفت و گفت که با من بازی شد. احساس می‌کنم که به خودم خیانت کرده‌ام. رختکن من اسرار نبود ولی دیشب اسرار بود. خداوند دست‌ها را یکی یکی رو می‌کند.

در استقلال خیلی زجر کشیدم

وی درباره اتفاقات برنامه ۹۰ گفت: مسائل درون خانوادگی باید درون خانواده بماند. من در استقلال خیلی زجر کشیدم. خیلی کارها کردیم که کار به اینجا نکشد. آقایان آمدند به ما التماس کردند. با کد و نفر اسامی را می‌گویم. یقینا ما هم مشکلات داشتیم ولی مشکلات را درون خانواده حل می‌کنیم. من بعد از فجرسپاسی کلی داد و بیداد کردم. بازیکنی که روزی ۲ میلیون می‌گیرد باید قربان‌صدقه‌اش رفت؟ مگر شما خبرنگاران چقدر در ماه می‌گیرد؟ یک جاهایی پرونده بعضی‌ها را در می‌آورم و می‌شوم مرد و یک روز به من می‌گویند قلعه نویی ما را نابود کرد.

سرمربی ذوب آهن درباره اهدافش در این تیم گفت: من اصفهان را دوست دارم و با هدف این تیم را انتخاب کردم. ذوب‌آهن جزو تیم‌های ریشه‌دار و ساختارمند است. یقینا ما برای ذوب آهن چشم انداز خوبی داریم. ذوب آهن همیشه تیمی اخلاق مدار بوده و ما هم دنبال همین هستیم. کاری که هرجا کردم را این‌جا هم کردم. در استقلال و تراکتورسازی تیم سایه ایجاد کردم. این جوانان فعلی تراکتورسازی از کجا آمده‌اند؟ من جایی که هستم سعی می‌کنم تیمی درست کنم که اگر نبودم هم تیم نتیجه بگیرد. سپاهان و مس کرمان را بعد از من ببینید. مس بعد از من با درایت مظلومی سهمیه آسیا گرفت. سپاهان بعد از من قهرمان لیگ شد. تراکتورسازی هم شرایط مشابه داشت. یک روز به آقای ساکت گفتم که نیامدم دوتا توپ بزنم. آمده‌ام تا اثرگذاری داشته باشم. در ذوب آهن هم فکر و ذکر ما این است که تیم سایه ایجاد کنیم. فوتبال این گونه نیست که من بگویم چندم می‌شویم. منچستر جزو تیم‌های ثرتمند دنیا است. بعد فرگوسن چقدر دچار مشکل است؟ ما اگر بدشانسی و اشتباهات داوری نبود شرایطمان فرق می‌کرد.

او درباره احتمال گلزنی تیمش مقابل استقلال گفت: هدف ما همیشه گل زدن و گل نخوردن است. دوستان همیشه به من می‌تازند ولی هر جا بوده‌ام کمترین گل خورده و بالاترین گل زده مال تیم من بوده است. ما به دنبال یک فوتبال هجومی هستیم. فردا هم به دنبال قطع ارتباط هافبک و دفاع استقلال هستیم تا کار را پیش ببریم.

قلعه نویی درباره وضعیت بازیکن جدید تیمش "کی‌روش" گفت: نامه قبل از این که به باشگاه ذوب آهن بیاید به آن برنامه (برنامه "۹۰") رفته است. این‌جا هم می‌بینیم که اسرار درون خانواده است. شما از لیگ افغانستان می‌توانید بازیکن بیاورید ولی از برزیل نه. در برزیل لیگ‌های مختلفی هست. این بازیکن هم از لحاظ کیفیت خیلی خوب است. ما این بازیکن را خواستیم و آقای آذری هم یک استعلام گرفت. نامه‌ای که باشگاه به سازمان لیگ زد وجود دارد. ما خودمان خواستیم تا استعلام گرفته شود و منتظر نامه کمیته انضباطی هستیم. قیمت بازیکن با کیفیت، ۲ میلیون دلار است و این بازیکن هم به ایران نمی‌آید. با این قیمت‌ها می‌روند ترکیه و کشورهای عربی بازی می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا به جای تلویزیون در یک نشست خبری افشاگری نمی‌کند، گفت: می‌خواهم همه ببینند. بعد از جام ملت‌های آسیا آمدند مرا محاکمه کردند. در رنکینگ آسیا هم موفق بودیم. بعد ۳۰ سال از عسگری می‌خواهم که صحبت کنم. هر کس هم خواست بیاید روی خط، ما در خدمت او هستیم.

قلعه نویی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به احتمال حضور تیمش در لیگ قهرمانان آسیا گفت: امیدوارم مشکلات نفت و استقلال حل شود و این تیم‌ها که حقشان است به آسیا بروند.

حق پرسپولیس، قهرمانی است

وی در پایان با تمجید از پرسپولیس گفت: من شخصیت و انسانیت برانکو را در آلمان شناختم. بابت بازی تاکتیکی و با غیرتشان به آنها تبریک می‌گویم و امیدوارم پرسپولیس ایران، قهرمان آسیا شود. این تیم از لحاظ فنی و اخلاقی حقش قهرمانی است.
نظرات بینندگان